گروهی از وکلای مدافع از جمله وکلای سابق کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به دریافت مبالغی از دولت های خارجی متهم کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، یک گروه دیده بان حقوقی ، شکایتی را علیه دونالد ترامپ به دلیل نقض قانون اساسی آمریکا تنظیم کرده است. به گفته این گروه ترامپ  با دریافت پول از دولت های خارجی از طریق مشاغلی که خانواده اش آن را اداره می کنند، از قانون اساسی این کشور سرپیچی کرده است.

نوآ بوک بایندر، مدیراجرایی موسسه موسوم به «شهروندان برای مسئولیت پذیری و اخلاق» گفت: ما امیدوار بودیم آقای ترامپ پیش از آنکه وارد دفتر ریاست جمهوری شود اقدامات لازم را برای نقض نکردن قانون اساسی در پیش می گیرد. ولی او چنین کاری را انجام نداد. سرپیچی های وی از قانون اساسی بسیار جدی بوده است و ما مجبور شدیم دست به اقدام قانونی بزنیم. 

تعداد زیادی از گروه های دیگر نیز بدنبال به چالش کشیدن ترامپ به خاطر نقض قانون هستند به طور مثال،  انجمن آزادی های مدنی آمریکا اعلام کرد که درخواست قضایی مبنی بر شفاف سازی اطلاعات در رابطه با تماس های میان تیم ریاست جمهوری ترامپ با وزارت دادگستری، دفتر بررسی رفتار دولت و دفتر خدمات کل را ارائه کرده است.

دفتر خدمات کل وظیفه کنترل و نظارت بر اجاره شرکت های تحت کنترل ترامپ در ساختمان های فدرال را بر عهده دارد که شامل هتل بین المللی ترامپ در مرکز شهر واشنگتن می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار