مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از پیشرفت فیزیکی پروژه ریلی خط دوم بافق - زرین شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الله غلامی افزود: پروژه ملی خط دوم بافق- زرین شهر 400 کیلومتر است که 270 کیلومتر از این پروژه در استان اصفهان تعریف شده و اداره کل راه‌آهن استان قراردادی به اعتبار 570 میلیارد تومان برای این پروژه منعقد کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 100 درصد عملیات زیرسازی این پروژه به انجام برسد و در هفته دولت سال 96 این پروژه افتتاح شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین به بازسازی 96 کیلومتر از خط های راه‌آهن قدیمی استان اشاره کرد و گفت: این پروژه بمنظور افزایش ایمنی، سرعت و کاهش هزینه حمل‌ و نقل با اعتباری حدود 790 میلیارد ریال در حال انجام است.
غلامی از همکاری فولاد مبارکه در انجام یک پروژه ریلی بطول 12 کیلومتر خبر داد و گفت: در این راستا ایستگاه ریز در استان به فولاد صبا متصل می‌شود که اعتبار لازم برای انجام این پروژه حدود 53 میلیارد تومان است و در دهه فجر امسال به بهره‌ برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: این پروژه بمنظور انتقال بار جاده‌ای به ریل طراحی شده و نزدیک به یک میلیون تن بار فولاد را در سال به شبکه ریلی متصل می‌کند و همینطور موجب می‌شود که میزان بار بیشتر از شبکه جاده‌ای استان حذف شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وضعیت ایستگاه های استان اصفهان گفت: ایستگاه اصلی راه‌آهن استان در 10 کیلومتری اصفهان واقع شده و طراحی مربوط به گذشته است که در راستای سخنان مقام عالی وزارت مبنی بر طراحی ایستگاه‌ها در داخل شهر، طراحی‌های جدید تمام ایستگاه‌های راه‌آهن در داخل شهر ساخته می‌شود.
شبکه ریلی استان اصفهان دارای 709 کیلومتر خط اصلی ، 188 کیلومتر خط مانوری، 84کیلومتر خط صنعتی و تجاری و دو هزار و 794 دهانه پل به طول دو هزار و 796 متر است و سالانه یک میلیون و 400 هزار مسافر و 30 میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی استان اصفهان جابه جا می شود.
این شبکه با توجه به قرار گرفتن در مرکز کشور و کریدورهای شمالی جنوبی و شرقی غربی از اهمیت خاصی برخوردارست.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار