نیروهای بسیج مردمی عراق، 3 منطقه را در محور جنوب غربی موصل آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری معلومه، نیروهای بسیج مردمی عراق، 3 منطقه را در محور جنوب غربی عملیات موصل آزاد کردند.

نیروهای تیپ 33 و 12 بسیج مردمی عراق، مناطق "سایر المعیوف"،"عبد نزال" و "بیت اوبنواف" را در محور جنوب غربی موصل از چنگ تروریست های داعش آزاد کردند.

همچنین بسیج مردمی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: مرحله دوم عملیات تامین امنیت مسیرهای ارتباطی جزیره صلاح الدین- موصل به پایان رسید.

ابوبکر خالدی، فرمانده تیپ 33 نیروهای بسیج مردمی، اعلام کرد: نیروهای بسیج مردمی با رسیدن به محورهای سه گانه در منطقه نفتی غرب شرقاط، مرحله دوم عملیات خود را در زمانی بسیار کوتاه به پایان رساندند.

وی افزود: نیروهای تیپ 33 با همکاری نیروهای تیپ 12 نجباء و تیپ 40 گردان امام علی (ع)، تلفات و خسارات تسلیحاتی بسیاری بر تروریست ها در این مناطق وارد آوردند.

این فرمانده نیروهای بسیج مردمی افزود: مراحل آزادسازی محور صلاح الدین-موصل با ایجاد خاکریز، توزیع نیروها و انتقال مردم به مناطق امن برای مین‌روبی پایان می یابد.

از سوی دیگر، متیو سولتمارچ، سخنگوی کنسولگری سازمان ملل متحد در امور آوارگان، اعلام کرد: عملیات جدید علیه تروریست های داعش در ساحل راست شهر موصل، احتمالا 250 غیرنظامی را به خروج از منطقه وادار می کند.

وی افزود این ارقام علاوه بر تعداد 160 هزار نفری است که در جریان آزادسازی ساحل چپ موصل آواره شده‌اند.

سخنگوی کنسولگری سازمان ملل افزود: این ارقام کمتر از آن تعدادی است که برنامه های اضطراری اولیه کنسولگری برای امداد رسانی به آواره های شهر موصل در نظر گرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار