انگلیس به نیروهای بحرینی برای جمع‌آوری اطلاعات از مخالفان آموزش داده است.

آموزش انگلیس به پلیس بحرین برای جمع‌آوری اطلاعات از مخالفانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمپین حقوق بشر "ریپریو" اعلام کرد: مقامات انگلیسی متهم هستند طی برنامه‌ای محرمانه به افسرهای پلیس بحرین آموزش داده‌اند. این آموزش‌‌ها شامل چگونگی جمع‌آوری شواهد از معترضان بوده است. این رخداد درحالی روی داده است که نگرانی‌ها درباره اقدامات نیروهای بحرینی در شکنجه و سوء رفتار با مخالفان ضدحکومت این کشور بالا گرفته است. 

بر این اساس، دفتر وزارت خارجه انگلیس در ماه اوت سال 2015 میلادی به تعدادی از افسران بحرینی اجازه ورود به بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی را داده است. در آنجا نیروهای پلیس ایرلند شمالی آموزش‌های لازم برای جمع‌آوری اطلاعات از مخالفان در تظاهرات را به آنها آموزش دادند. 

این گزارش می‌افزاید: این آموزش‌ها که به صورت مخفیانه صورت گرفته است شامل استفاده از آب پاش‌ در تظاهرات، کارکردن با سگ‌های پلیس و تکنیک‌های نظم عمومی بوده است. در حالی مقامات انگلیسی به پلیس بحرین آموزش جمع آوری اطلاعات از مخالفان را می‌دهند که دستگیر شدگان با مجازات زندان، شکنجه و اعدام مواجه می‌شوند. 

پیش‌تر دولت انگلیس هر گونه آموزش نظم عمومی به پلیس بحرین را تکذیب کرده بود. با این وجود، مدارک ارائه شده از سوی کمپین حقوق بشر "ریپریو" نشان می‌دهد افسران پلیس بحرینی دوره‌ای به نام "مقدمه‌ای بر آموزش عملیات همراه با تمرکز بر نظم عمومی" در ایرلند شمالی گذرانده‌اند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار