اردبیل؛

اجرای طرح انتقال آب قزل‌اوزن به اردبیل نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: اجرای طرح انتقال آب قزل‌اوزن به اردبیل نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است که برای تامین و رفع نیاز دو بخش صنعت و آب شرب استان بسیار لازم و ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ اصغر سلیمان‌زاده در جلسه بررسی وضعیت طرح انتقال آب قزل‌اوزن به اردبیل اظهار داشت: اجرای طرح انتقال آب قزل‌اوزن به اردبیل نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است که برای تامین و رفع نیاز دو بخش صنعت و آب شرب استان بسیار لازم و ضروری است که امیدواریم بتوانیم پیش‌بینی‌های لازم را در این راستا عملی سازیم.

وی افزود: با توجه به این‌که محدودیت منابع آبی اردبیل در آینده غیرقابل چشم‌پوشی است، بنابراین نیاز است که اقدامات لازم در راستای تامین آب مورد نیاز در حوزه‌های مختلف انجام شود تا بتوانیم نیازهای مرتبط با بخش صنعت و شرب این استان را برطرف سازیم و از این طریق شاهد رشد و توسعه منطقه باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: تأمین آب شرب و بخش صنعت اردبیل با تخصیص 50 میلیون مترمکعب از قزل‌اوزن برای اردبیل پیش‌بینی شده است که بعد از آغاز انتقال نیاز تمامی روستاهایی که در مسیر انتقال واقع شده‌اند، تأمین شده و بسیاری از مشکلات منطقه برطرف خواهد شد.

سلیمان‌زاده بیان کرد: با توجه به این‌که مطالعات انتقال آب قزل‌اوزن به اردبیل هنوز به اتمام نرسیده و مسیر انتقال طولانی است، به همین روند اختصاص آب قزل‌اوزن به اردبیل به تعویق افتاده است که امیدواریم پس از اتمام مطالعات اقدامات لازم را هر چه سریع‌تر به اتمام رسانده و این طرح را با موفقیت اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که مطالعات این طرح بسیار مهم و قابل توجه است، بنابراین اولویت بیشتر مربوط به اتمام مطالعات این طرح است، چرا که نیاز است ابتدا اطلاعات دقیق و جامعی از این طرح داشته باشیمتا بتوانیم به اهداف خود در راستای توسعه و پیشرفت منطقه برسیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.