استاندار اردبیل گفت: در سه سال گذشته 20 هزار شغل جدید در این استان ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مجید خدابخش در نشست ساماندهی امور جوانان استان اردبیل افزود: اکنون موضوع رفع معضل بیکاری به واسطه استخدام های دولتی منتفی بوده و دولت تدبیر و امید تمام انرژی خود را روی فراهم کردن زمینه و بستر مناسب برای ایجاد اشتغال به واسطه رونق تولید متمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه معضل اشتغال با حرف برطرف نمی شود، اظهار کرد: باید برای این منظور وقت کافی گذاشته و ازسوی دیگر تفکر نادرست پشت میز نشینی از ذهن جوانان این مرز و بوم زدوده شود.

استاندار اردبیل قسمت عمده ای از عامل بیکاری در استان اردبیل را به چندین دهه قبل مربوط دانست و ادامه داد: چرا 40 تا 50 سال قبل و زمانیکه کارخانه های عظیم تولیدی در سایر نقاط کشورمان ایجاد می شد هیچ فردی در اردبیل به فکر آن نبود؟

خدابخش یادآوری کرد: زمینه ها و ظرفیت های مناسبی در استان اردبیل ازجمله پهنه های معدنی، طرح های مربوط به مهار آب های مرزی و توسعه زمین های کشاورزی و سایر بخش های مربوط به تولید وجود دارد و جوانان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی باید آستین بالا زده و به ایجاد فضاهای کسب و کار جدید ازطرق مختلف از جمله فعالیت های دانش بنیان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از حدود پنج هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در بخش کشاورزی و مهندسی کشاورزی در استان اردبیل بیش از 4 هزار نفر بیکارند، اظهار کرد: این تفکر که فارغ التحصیل کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استخدام شود نادرست می باشد.

وی تاکید کرد: دولت از این افراد با ارایه تسهیلات ارزان قیمت و در اختیار گذاشتن زمین های مناسب حمایت می کند و در مقابل آنان نیز باید از اندوخته های علمی خود برای بهره برداری از اراضی زراعی و ایجاد کار و تولید هم برای خود و هم برای دیگران استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.