تبریز؛

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در تبریز

یادواره شهدای مدافع حرم، در مسجد دانشگاه تبریز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری و مداحی سعید جبرائیلی برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام ماندگاری در جمع دانشجویان، دانشگاهیان و جمعی از مردم شهر تبریز که در مسجد دانشگاه تبریز گرد هم آمده بودند، با بیان اینکه مهمانی شهدا دارای سه مرحله پذیرایی می‌باشد، به تشریح هریک از این سه مورد پرداختند.
وی گفت: پذیرایی اول، حسرت است. هر کس بفهمد این‌ها به کجا‌ها رسیده‌اند، هر کس بفهمد این‌ها تا کجاها پرواز کرده‌اند، هر که بفهمد مقام آن‌ها چیست؟ حتما با تمام وجود خواهد گفت: «یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزا عظیما.»
وی افزود: کسی که این موارد را متوجه شود، با تمام وجود این جمله امیر المومنین را می‌گویند:« نسأل الله منازل الشهداء»؛ یعنی خدایا می شود مرگ ما را هم شهادت قرار دهی؟
حجت الاسلام ماندگاری در ادامه بیان کرد: پذیرایی دوم مجلس شهدا، اتمام حجت است. بحث اتمام حجت شهدا با ما، مسئله­‌ی مفصلی هست که نمی‌شود در این مجلس بطور کامل به آن پرداخت.
وی در ادامه تنها، موردی از موارد بحث اتمام حجت شهدا را، با طرح خاطره و مثالی بیان نمود: همین امروز در تهران مسیری را می‌آمدم، داخل ماشین دانشجویی بود که با من صحبت می کرد؛ گفت: «حاج آقا چه اشکالی دارد آدم هم لذت حلال ببرد هم لذت حرام؟»
وی در پاسخ بیان داشت: متاسفانه خیلی از مردم ما اینطور شده اند، یعنی هم از روضه لذت می‌برند، هم از حرم امام رضا، هم از اعتکاف، هم از سفر های راهیان نور، هم از مجلس شهدا، هم از اربعین، هم از سینه زنی و هم از گناه. این‌ها فکر می‌کنند که این دو مورد را می توان با هم جمع نمود؛ امام حسین علیه السلام فرمودند: «مثلی لا یبایع مثله»؛ یعنی این دو خط اصلا با هم جمع شدنی نیست.
وی افزود: این ها نه از دیانت‌شان درست بهره می‌برند و نه از دنیا‌شان؛ توجه شما را به این روایت امیرالمومنین جلب می کنم «فَكُونُوا مِنْ أَبْنَاءِ الْآخِرَةِ وَ لَا تَكُونُوا مِنْ أَبْنَاءِ الدُّنْیَا»؛ یعنی بچه­‌ی آخرت باشید، بچه ‌ی آخرت یعنی باور کنیم دنیا موقت است.
حجت الاسلام ماندگاری در خاتمه گفت: مجلس شهدا یک پذیرایی دیگر هم دارد، پذیرایی سوم این است که در مجلس شهدا باید احساس غربت کنیم، مثل مجلس مادرشان فاطمه (س)، مثل مجلس امام حسن علیه السلام. و علت آن این است که بنده و برخی دیگر، اینجا می‌آییم، از شهدا هم می گوییم ولی در خط شهدا حرکت نمی‌کنیم.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.