سعیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح تأمین امنیت اجتماعات می‌تواند ناقض حقوق شهروندی باشد/ قوانین روشنی برای اجتماعات داریم

نماینده مردم تبریز گفت: معتقدم ما در رابطه با اجتماعات قوانین روشنی داریم اما اگر موضوع ابهام برانگیزی در قبال اجتماعات ایجاد شود؛ قانون شورای تأمین استان را پیش بینی کرده است.

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به طرح "تامین امنیت مراسمات رسمی" که از سوی برخی از اصلاح‌طلبان مجلس تهیه شده است، واکنش نشان داد.

وی افزود: معتقدم ما در رابطه با اجتماعات قوانین شفاف و روشنی داریم لذا اگر موضوع خاص و ابهام برانگیزی در قبال اجتماعات ایجاد شود؛ قانون شورای تأمین استان را در اینگونه موارد برای بررسی امور پیش بینی کرده است بنابراین این طرح هیچ ضرورتی ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: به نظر می‌رسد یک جریان خاص سیاسی با مطرح کردن این طرح به دنبال بیان یک سری موضوعات در آستانه انتخابات است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه طرح تأمین امنیت اجتماعات می‌تواند ناقض حقوق شهروندی باشد، تصریح کرد: اگر این طرح به دنبال ایجاد محدودیت برای شهروندان باشد قطعا می‌تواند ناقض حقوق شهروندی قلمداد شود بنابراین به عنوان مثال وقتی ما از تریبون آزاد صحبت می‌کنیم باید این حق را برای مردم قائل شویم که افراد دیدگاه خود را بیان کنند اما اینکه این طرح بهانه‌ای شود برای طرح مسائل دیگر باید گفت این طرح نمی تواند مطلوب باشد.

سعیدی همچنین ادامه داد : معتقدم وقتی دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را در قبال اجتماعات مردمی به خوبی انجام می‌دهند دیگر ما نیازی به سایر قوانین نداریم بنابراین یا مسئولین قوانین را به خوبی انجام نمی‌دهند و یا اینکه انجام می‌دهند و این مسئله به مذاق برخی خوش نمی‌آید.

این نماینده مردم تبریز در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم کسانی که به دنبال طرح تامین امنیت اجتماعات هستند پیش از اینکه این طرح را مطرح کنند باید به دنبال دلایل و ریشه‌های بر هم خوردن اجتماعات سیاسی باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار