همایش ملی نماد ایثار با محوریت نقش ماندگار نماینده سابق ولی فقیه آیت الله باریک بین در دفاع مقدس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در نشست با اصحاب رسانه گفت : این همایش برای تجلیل از پدر معنوی استان ، یار و پشتیبان رهبری ، نوزدهم اسفند در دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود .

غلامرضا حقایق پور با اشاره به آغاز هفته بزرگداشت شهدا از شانردهم تا ۲۲ اسفند، طرح سپاس تجلیل از خانواده‌های شهدا، تجلیل از خادمین شهدا و فعالان درعرصه دفاع مقدس، برگزاری شبهای قرآنی در منازل شهدا، یادواره‌های شهدا، غبار روبی مزار شهدا، تجلیل از کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر، نواختن زنگ ایثار در مدارس، ویزیت رایگان درمانگاه صابرین برای عموم مردم و دیدار با مسئولین را از جمله برنامه‌های بزرگداشت این هفته بیان کرد.

حقایق پور اضافه کرد: همچنین به یاد ۲۰۰ شهید مفقود الاثر استان ۲۰۰ نهال در بوستان باراجین قزوین کاشته می‌شود.

در ادامه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت : مشکل قراردادهای بیمه تکمیلی ایثارگران حل شده است.

حقایق پورهمچنین متولی پرداخت هدیه ازدواج فرزندان شهدا را دستگاه‌های مربوطه عنوان کرد و افزود: افراد شاهدی که شاغل نیستند بنیاد شهید این هزینه را پرداخت می‌کند.

حقایق پور با اشاره به اینکه هزارو ۶۸ نفر از اعضای خانواده ایثارگران جویای کار هستند اضافه کرد: بیش از ۸۰۰ نفر آن‌ها فرزند جانباز هستند.

به گفته مدیر کی بنیاد شهید و امور ایثار گران، اشتغال و مسکن از دغدغه‌های اصلی ایثارگران است و ۳ هزار نفر از ایثار گران و خانواده هایشان متقاضی درخواست وام مسکن هستند.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار