رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان از صادرات ۶۵۰ میلیون دلار کالا در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ علی پر زحمت در جمع خبرنگاران گفت : ۸۰ درصد این کالا‌ها در حوزه صنعت، ۱۷ درصد در حوزه کشاورزی و سه درصد هم در حوزه گردشگری و خدمات فنی و مهندسی بوده است.

وی همچنین از واردات ۵۵۰ میلیون دلار کالا به استان سخن گفت.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در ادامه از افتتاح معدن مس طارم در فروردین ۹۶ خبر داد و گفت : این طرح یکی از ۳۳ طرح مهم اقتصاد مقاومتی کشور است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بهین یاب گفت: در این مدت ۴۴۳ میلیارد تومان به ۶۲۸ طرح، تسهیلات پرداخته شده که این طرح‌ها زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کرده است.

 پر زحمت با بیان اینکه ۱۸ طرح راکد استان با تسهیلات بهین یاب احیا شده اند افزود: استان قزوین رتبه پنجم پرداخت تسهیلات بهین یاب را در کشور دارد.

پر زحمت تعداد واحدهای مشکل دار استان را ۵۷ واحد اعلام کرد و گفت::برخی از این واحد‌ها چند ماه است حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده اند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت در ادامه از صدور پروانه بهره برداری برای راه اندازی ۲۳۷ واحد صنعتی خبر داد.

علی پر زحمت گفت : این واحدهای صنعتی با هشت هزار میلیارد ریال اعتبار را ه. اندازی شده است.

به گفته وی، با راه اندازی این واحدهای صنعتی چهار هزار نفرمشغول به کار شده اند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تا کنون هم ۳۴۵ واحد صنعتی جواز تاسیس گرفته اند.
 
 پر زحمت گفت: قرار است این واحدهای صنعتی با ۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری راه اندازی شود و زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر را فراهم کند.
 
وی همچنین از صدور سه هزار و ۶۰۰ پروانه کسب و ۸۰ مجوز معدن خبر داد.
 
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گفت: هزارو ۷۱۰ جواز تأسیس معتبر صنعتی در استان صادر شده است و با بهره برداری از این واحد‌های صنعتی ۲۰ هزار نفر دیگر می‌توانند در صنعت استان صاحب شغل شوند.

پرزحمت با بیان اینکه این واحد‌ها از یک تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند افزود: ۴۵۹ واحد صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد هستند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بااشاره به فعالیت سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در استان گفت: بیش از هزار جواز تاسیس راکت در استان ابطال شده است.

پر زحمت در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت : ۳۳ شرکت دانش بنیان تاکنون در استان مجوز فعالیت گرفته اندو برای ۱۵ مورد هم جواز تاسیس صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ کسی بدون داشتن کارت بازرگانی حق فعالیت در حوزه بازرگانی را ندارد گفت: امسال ۴۶۰ فقره کارت بازرگانی صادر شده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار