نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاههای خبری خراسان رضوی با معرفی آثاربرتر پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد سعیداحدیان مدیر مسوول روزنامه خراسان در این مراسم با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد نگاهی همگرایانه و همدلانه در میان اهالی رسانه برای رقم زدن مسیری درست برای اینده خانه مطبوعات است، گفت: بازگرداندن اعتبار از دست رفته خانه مطبوعات، ایجاد همبستگی میان اهالی رسانه و بازگرداندن امید اعضای خانه مطبوعات از جمله رویکردهای برگزاری نخستین جشنواره خانه مطبوعات بود.
وی افزود: برای رسیدن به این اهداف متناسب با نیاز‌ها و خواسته‌های اعضای خانه مطبوعات برنامه جامعی تدوین شد تا تعامل مدیران رسانه‌ها و همبستگی اعضای خانه مطبوعات بیشتر شده و همچنین به مسائل معیشتی و رفاهی اهالی رسانه که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر است نیز بطور ویژه رسیدگی شود.
مجتبی نوریان مدیرخانه مطبوعات و دبیر این جشنواره نیز گفت: جشنواره در ۸ بخش اصلی شامل مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، عکس و صفحه آرایی و بخش ویژه مشهد ۲۰۱۷، پایتخت فرهنگی جهان اسلام از ۱۱ دی ماه آغاز شد و تا ۲۶ دی ماه ادامه یافت که با دو روز تمدید، اصحاب رسانه فرصتی ۱۷ روزه برای ارسال آثار داشتند.
وی افزود: ٢٤٩ نفر در این جشنواره شرکت کرده و ١١٢٢ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شدکه بیشترین آثار بخش اصلی مربوط به گزارش با ۲۹۱ اثر بود و پس از آن سرمقاله و یادداشت با ۱۶۷، تیتر با ۱۶۵، مصاحبه با ۱۴۱، عکس با ۱۲۶، صفحه آرایی با ۹۱، مقاله با ۴۱ و خبر با ۳۵ اثر در رده‌های بعدی استقبال بود و در بخش ویژه (مشهد ۲۰۱۷؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام) هم ۴۸ اثر به دبریخانه جشنواره ارسال شد.
مدیرخانه مطبوعات و دبیر این جشنواره گفت:از میان آثارارسالی، ۵۶ اثر از راهیابی به مرحله داوری باز ماند و بقیه آثار در اختیار داوران قرار گرفت.
در پایان این مراسم از نفرات اول تا سوم هر بخش با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.
انتهای پیام//ف. ف.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.