وعده دروغین مقامات ژاپن به دو پناهجو برای پاکسازی زباله‌‎های اتمی

رسانه‌ها گزارش دادند دو پناهجوی بنگلادشی در ژاپن با وعده دروغین مقامات این کشور، مشغول پاکسازی زباله‌های اتمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، رسانه‌ها گزارش دادند دو پناهجوی بنگلادشی در ژاپن زباله‌های اتمی باقی‌مانده از یکی از شدیدترین حوادث هسته‌ای در جهان را با وعده توخالی مقامات توکیو مبنی بر این‌که در صورت انجام این کار، روند پناهندگی آن‌ها کامل خواهد شد، پاکسازی کردند.

در ماه مارس سال 2011 میلادی، برخورد یک سونامی با نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما، خسارت‌های بسیاری را برجای گذاشت و موجب فروریختن بخش‌های گسترده‌ای از این نیروگاه هسته‌ای شد. شرکت‌هایی که مناطق اطراف این نیروگاه را از زباله‌های خطرناک هسته‌ای پاکسازی می‌کنند، در یافتن نیروی کار با مشکلاتی روبرو شده اند.

این دو مرد که در سال 2013 به ژاپن سفر کرده اند، اعلام کردند برخی کارگزاران و شرکت‌های عمران به آن‌ها گفته‌اند در صورتی که به پاکسازی زباله‌های اتمی مشغول شوند، روادید آن‌ها تمدید خواهد شد.

یکی از این افراد گفت: "ما داستان روادید را باور کردیم زیرا آن‌ها گفتند این کاری است که ژاپنی‌ها علاقه‌ای به انجامش ندارند."

بر اساس گزارش روزنامه "چونیچی"، این دو نفر در منطقه‌ای واقع در 50 کیلومتری این نیروگاه هسته‌ای مشغول به کار شده بودند.

"میتسوشی اوراگامی" – یکی از مقامات وزارت دادگستری ژاپن که مسئولیت بررسی وضعیت پناهجویان را بر عهده دارد – گفت برای انجام فعالیت‌های پاکسازی مناطق آلوده به زباله‌های اتمی، اجازه اقامت به فردی اعطا نمی‌شود. وی همچنین گفت وزارت دادگستری این کشور در حال بررسی این پرونده است.

رویترز در سال 2013 گزارش داد افراد بی‌خانمان در روند پاکسازی خاک آلوده به مواد رادیواکتیو در ژاپن به کار گرفته شده بودند و حداقلِ دستمزد کارگران را نیز دریافت نمی‌کردند.

رویترز همچنین افشا کرد برخی از شرکت‌هایی که پیمانکار این عملیات پاکسازی بوده اند، درباره کار با مواد هسته‌ای بی‌تجربه بوده و برخی دیگر ارتباط‌هایی با جرایم سازمان یافته داشته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار