اکثر تئاترهایی که در سالن خصوصی و در سالن دولتی اجرا می‌روند، متکی به گیشه هستند.

تئاتر متکی به گیشه است/ مدتی است که هیچ حمایتی از تئاتر ندیده‌ام
علی عامل هاشمی یازیگر نمایش «ترن» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرامون موانع و مشکلات تئاتر بیان کرد: مشکلات بسیار عمده است و صحبت کردن درباره آنها بسیار خنده دار است. بزرگ ترها و کوچکتر ها از آن صحبت می کنند که تئاتر باید به عنوان یک عنصر فرهنگ ساز کشور باشد. اما نه در قسمت بودجه و نه در  هیچ بخش دیگری تئاتر را آنقدر جدی نمی‌گیرند. تئاتر بسیار طرفدار دارد و ارتباط مستقیمی با تماشاچی برقرار می‌کند اما در حال حاضر این اتفاق نمی‌افتد و دست مسئولان باز نیست. من خودم مدتی است که هیچ حمایتی از تئاتر ندیده‌ام. اکثر تئاترهایی که در سالن خصوصی و در سالن دولتی اجرا می‌روند، متکی به گیشه هستند و دولت حمایتی از آنها ندارد.
 
وی در خصوص علت حضور خود در نمایش ترن گفت: خود حمید آذرنگ با من تماس گرفت تا در این نمایش شرکت کنم. نقشی که به من داده بودند مشخص بود، متن را خواندم و قرار شد که برای اجرا بروم.
 
هاشمی در خصوص ملاک انتخاب نقش اظهار داشت: این نمایش یکبار در سال ۹۰ اجرا رفت که یکسری هنرمند دیگر کار را اجرا کردند و حمیدرضا آذرنگ هم نویسنده کار بود، نه کارگردان. من این نمایش را دیدم و در دوره قبل، این شخصیت که من بازی کردم، یک فرد شهرستانی که در شرق کشور کارگر بود و به زبان ترکی صحبت می‌کرد. ما با مشورتی که با خود حمیدرضا آذرنگ داشتیم، تصمیم گرفتیم که این شخصیت مشهدی باشد؛ چراکه من خودم اصالتا مشهدی هستم.
 
بازیگر نمایش «ترن» پیرامون استقبال از این نمایش تصریح کرد: استقبال از این نمایش بسیار خوب بود و خدا را شکر مردم با تئاتر آشتی کرده‌اند. تئاتر برای آنها بسیار جذاب و دیدنی است و واقعا مردم نمایش خوب را دوست دارند.
 
علی عامل هاشمی در پایان در خصوص کلام آخر خود گفت: تئاتر باید عنصری باشد که در سبد فرهنگی خانواده وجود داشته باشد و خواهش می کنم که مردم تئاتری را تماشا کنند که به پیشبرد جامعه مان کمک کند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار