کارشناس صنایع گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی صنایع کوچک و متوسط مورد توجه قرار نگرفتند.

محمد بیاتیان کارشناس صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات حمایتی از صنایع کوچک و متوسط در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی از دولتمردان حرف‌های زیادی شنیدیم، اما در عمل خبری از ارائه تسهیلات ارزان قیمت نیست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال و تولید دچار بحران هستیم، افزود: علی رغم ابلاغ مصوبه پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت به صنایع کوچک و متوسط اما تاکنون مبلغی از سوی بانک‌ها در اختیار صنایع قرار نگرفته و به همین دلیل هنوز گشایشی در صنایع حاصل نشده است.

بیاتیان ادامه داد: براساس آمارهای موجود بیش از ۶۰ درصد از صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی در وضعیت تعطیل و نیمه تعطیل به سر می‌برند و همواره آینده‌ای خوبی برای خود متصور نیستند.

این کارشناس صنایع و معادن با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ ارز بر وضعیت صنایع بیان کرد: نوسانات نرخ ارز تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده و مواد اولیه مورد نیاز صنایع دارد که با این وجود باید گفت ، نوسانات اخیر دلار برای کارخانه‌های تولیدی همانند سم عمل کرده است.

بیاتیان تصریح کرد: با توجه به آنکه اکثر واحد‌های تولیدی به سرمایه در گردش نیاز دارند لذا بایستی دولت حمایت‌های ویژه‌ای در جهت اخذ تسهیلات ارزان قیمت و همچنین سیاست هایی مبنی بر واردات و صادرات انجام دهد چرا که با این وجود شاهد تحرک ابتدایی صنایع و رونق اقتصادی خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار