در مدت زمان حدود هشت ماه یا شاید بیشتر از آن نگارش این فیلمنامه با همکاری خانم ساناز بیان به طول انجامید.

جدی‌ترین تجربه فیلمنامه‌نویسی حمیدرضا آذرنگ در «زمان»
حمیدرضا آذرنگ بازیگر سینما و نویسنده فیلم «زمان» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نوشتن فیلمنامه فیلم «زمان» گفت: فیلمنامه فیلم «زمان» بر اساس طرحی از آقای پژهان نوشته شده است. به پیشنهاد آقای پژهان و به خاطر علاقه به اتفاقی که در طرح فیلم (بن مایه) قرار گرفته بود و می توانست تبدیل به درام بشود، نوشتن این فیلمنامه را پذیرفتم.

وی در خصوص نگارش فیلمنامه «زمان» افزود: در مدت زمان حدود هشت ماه یا شاید بیشتر از آن نگارش این فیلمنامه با همکاری خانم ساناز بیان به طول انجامید. چندین بار نوشته و بازنویسی شد تا در نهایت به فیلمنامه‌ای رسیدیم که پروانه ساخت گرفته است. اما باز هم در حال ویرایش این فیلمنامه هستیم.  

آذرنگ در مورد موضوع فیلم سینمایی «زمان» اظهار داشت: موضوع این فیلم، یک موضوع انتزاعی است که در عین واقعیت اتفاق می‌افتد. داستان در خصوص رجعت‌های آدم هاست به جاماندگی‌ها و اتفاقاتی که همه ما با آن روبرو هستیم.  

وی ادامه داد: فیلم در خصوص زمان‌هایی است که آدم‌ها کوتاهی کرده و یا  کمبودهایی گذاشته اند. ما آدم‌ها شاید بی‌عاطفگی‌ها و کم‌محبتی‌هایی کردیم که یک لایه غبار روی آن را گرفته است. این مسأله تا جایی ادامه پیدا می کند که اتفاقات به ما هجوم می آورند. قصه فیلم «زمان» در خصوص همین معضلات است که همه ما با آن درگیر هستیم.   

نویسنده فیلم «زمان» در خصوص مکان اتفاق قصه فیلم تاکید کرد: این داستان لامکان نوشته شده شده است؛ یعنی ما با توجه به موضوعیت خود اثر اشاره مستقیم به لوکیشن‌ها نداشته ایم. بنابراین انتخاب مکان های فیلم برداری به عهده آقای پژهان کارگردان اثر است.  

در آخر حمیدرضا آذرنگ در خصوص تجربه فیلم‌نامه نویسی خود افزود: این کار اولین تجربه بنده نیست و کارهای دیگری را نیز نوشته بودم و برای چند فیلم‌نامه بازنویسی انجام داده بودم. اما  فیلمنامه «زمان» جدی ترین تجربه فیلمنامه نویسی بنده است.  

گفتنی است؛ پیش از این شورای صدور پروانه ساخت در تاریخ 14 اسفند با ساخت فیلم «زمان» به تهیه کنندگی فاطمه ابوالقاسمی، کارگردانی علاءالدین پژهان و نویسندگی مشترک حمیدرضا آذرنگ و ساناز بیان موافقت کرده بود.   
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار