به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضای مجازی طی سالهای اخیر شرایطی ایجاد کرده تا در موارد متعدد رسانههای غیر رسمی و افراد اطلاعات مختلفی را با شهروندان به اشتراک گذاشته و گاهی حتی روشنگری کنند، اما به هر صورت اطلاع یافتن از میزان صحت این اخبار نیز دشواریهای خاص خود را داشته و همواره نمیتوان به صحت و سقم این اطلاعات مطمئن بود.
به تازگی نیز در این فضا خبری منتشر شده و بر مبنای آن به مشترکان تلفن همراه هشدار داده شده که استفاده از سرویس تماسبان هر بار هزینهای ۴۰۰ تومانی برای مشترک به دنبال دارد.
در متن این پیام آمده است: «قابل توجه مشترکان همراه اول؛ در صورت فعال بودن سرویس تماس بان (اعلام تماس بی پاسخ) به ازای هر اعلام مبلغ ۴۰۰ تومان به عنوان خدمات مبتنی بر محتوا در قبض موبایل شما لحاظ میشود و شما میتوانید با ارسال عدد صفر به شماره ۹۹۱۴ از فعال بودن آن اطلاع یافته و با ارسال عدد پنج به ۹۹۱۴ آن را غیر فعال کنید.»
در پایان این پیام هم اینگونه خواسته شده که با اطلاع رسانی به سایر دوستان خود از برداشت میلیاردی ماهانه مخابرات از قبض موبایلها جلوگیری کنید.
اما مراجعه به سایت همراه اول اطلاعاتی درباره سرویس تماسبان در اختیار مشترکان قرار میدهد. بر روی این سایت آمده است: «تماس بان نام سرویسی از همراه اول است که به مشترکین اجازه می دهد از تماس های دریافتی خود در زمانی که در دسترس نیستند، اطلاع حاصل کنند. این سرویس این موضوع را با پیامک به شما اعلام می کند، اما در متن پیام خود تنها شماره تماس گیرنده را درج می نماید.»
پیگیری موضوع از سوی همراه اول هم گویای آن است که سرویس نام برده فاقد هر گونه هزینه محسوب شده و کاملا رایگان است و اپراتور از ارسال پیام تماسهای از دست رفته سودی نمیبرد و مشخص نیست به چه دلیل و انگیزهای چنین پیامی در فضای مجازی منتشر شده است.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/