چشم‌پزشکی رشته ظریفی محسوب شده و نیازمند صبر و حوصله بالایی است به طوری که متخصص اغلب باید در زمانی کوتاه بهترین تصمیم را بگیرد.

فرزاد محمدی متخصص چشم و عضو بنیاد علوم بینایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ایجاد انگیزه در بین چشم‌پزشکان جوان اظهار داشت: بیمارستان فارابی یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی در رشته چشم پزشکی است و همه متخصصان چشم امروز مدیون فعالیت‌ها و آموزش‌های استادان این بیمارستان هستند.
 
وی بیان کرد: جشنواره‌های مختلفی چون علوم پزشکی و علوم بینایی و شمس همه ساله در زمانی توافقی برگزار می‌شود و هدف از این کار تجلیل از محققان برتر، کارآفرینان پزشک متخصص جوان، جراح نمونه و معرفی دستاوردهای گوناگون چشم پزشکی است و در آن از مصادیق و مشاهیر علمی تقدیر می‌شود.
 
محمدی ادامه داد: چشم پزشکی رشته ظریفی است و صبر و حوصله بالایی را می‌طلبد و یک چشم پزشک باید در کمترین زمان ممکن هنگام بروز مشکل برای افراد بهترین تصمیم را بگیرد زیرا چشم عضوی حساس محسوب می‌شود.
 
وی عنوان کرد: همه ساله روش‌های نوین در رشته چشم پزشکی در کشور معرفی می‌شود و به همین منظور از نویسندگان کتب تالیفی در این رشته با هدف ایجاد انگیزه بیشتر در میان دانشجویان تقدیر به عمل می‌آید.
 
محمدی تاکید کرد: هر سال در کشور از طرح‌های پژوهشی برتر در شاخه‌های مختلف چشم پزشکی تجلیل و معرفی می‌شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد بستری مناسب و فراهم نمودن تجهیزات لازم، امکان گسترش روش‌های نوین در کشور را فراهم کنند.
 
وی یادآور شد: فعالیت‌های انسان‌دوستانه خوبی در بین متخصصان چشم پزشک در حال انجام است و بسیاری از استادان هم اکنون در مناطق محروم مشغول به خدمت بوده زیرا که همین خدمت صادقانه آنها در افکار مردم ماندگار می‌ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار