سیزدهم فروردین فرصت مناسبی است تا آخرین روز تعطیلات نوروز را در دل طبیعت بکر و زیبای هرمزگان سپری کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، استان هرمزگان جاذبه های طبیعی و گردشگری بکر و زیبایی دارد که اگر می خواهید در این روز به دامان طبیعت زیبای این خطه بروید مکان های دیدنی این استان را از دست ندهید.


آب گرم گنو

روز طبیعت کجا برویم

این چشمه آب معدنی در مسیر جاده بندرعباس به سیرجان واقع شده‌ است. این چشمه در دره ای قرار دارد که کوه گنو و ارتفاعات سخت آهکی‌اش از شمال و جنوب آن را در بر گرفته است.

منطقه حفاظت شده کوه گنو

روز طبیعت کجا برویم

منطقه حفاظت شده گِنُو در شمال بندرعباس با آب و هوایی مطبوع سرزمینی کوهستانی، از جمله مناطقی است که در این فصل بهار دارای آب و هوای بسیار دلپذیری است . گنو ، با مساحت ۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار و ارتفاع متغیر ۵۰ تا ۲ هزار و ۳۷۴ متر در شمال بندرعباس قرار دارد و از نظر تنوع گیاهی و جانوری و آب و هوای مطبوع، کوه‌ها و دره‌ها بی نظیر است.

آبشار تزرج شهرستان حاجی آباد

روز طبیعت کجا برویم

آبشار تزرج حاجی آباد در ۱۷۵ کیلومتری شمال بندرعباس در  مسیر جاده بندرعباس - سیرجان واقع است .این محل، منطقه ای ییلاقی و دارای رودخانه و آبشاری فصلی است که رهگذران بسیاری از آن دیدن می کنند.نخلستان زیبا و دشت سرسبز مجاور این آبشار بسیار زیبا و دلنواز است.

پل آبنما رودان

روز طبیعت کجا برویم

پل آبنمای رودان با معماری زیبا یکی از مکان های است که در تعطیلات نوروز گردشگران زیادی را به خود جلب می کند ، این پل در 12کیلومتری شمال شهر رودان واقع است.

هر سال با آغاز بارندگی و جاری شدن رودخانه فصلی اهالی رودان و حتی مسافران از طبیعت و رودخانه زلال آن بهره می برند.

نازدشت بخش رودخانه رودان

روز طبیعت کجا برویم

در فاصله 65 کیلومتری شمال شهرستان رودان و در همسایگی استان کرمان باغهای زیبای ناز دشت جلوه خاصی را به منطقه داده است که انواع مرکبات و ارقام مرغوب پرتقال ، نارنگی و گریپ فروت از جمله محصولات باغی نازدشت است.

بام میناب

روز طبیعت کجا برویم

دیدن دشت سرسبز ، نخلستان ها ، باغ ها و مزارع زیبای میناب از بلندای بام میناب روح هر کس را جلا می دهد و قدرت خالق هستی را به رخ می کشد. بام میناب مکانی است زیبا در دل شهر با امکانات رفاهی مناسب که دیدن آن به هر گردشگری توصیه می شود.

باغ های میناب

روز طبیعت کجا برویم

در روز طبیعت اگر به میناب سفر کردید حتما از باغ های انبه میناب دیدن کنید تا هم با سلطان میوه ها بیشتر آشنا شوید و هم شمیم دل انگیز بهار را با عطر شکوفه های انبه از عمق جان درک کنید.

بوستان های ساحلی پارسیان، بندرلنگه ،بندرخمیر، قشم ، بندرعباس، جاسک ، سیریک و ابو موسی از مکانهایی است که در کنار آبی خلیج فارس و دریای عمان پذیرای گردشگران است .

همچنین سد تنگ سهران در منطقه کوهستانی بشاگرد را فراموش نکنید  منطقه ای آرام و زیبا در دل طبیعت بکر که می توانید ماهیگیری را در سد آن تجربه کنید.

انتهای پیام /ع

برچسب ها: روز ، طبعیت ، بندرعباس ، میناب ، رودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.