در پی قتل 39 مأمور پلیس در مرکز جمهوری دموکراتیک کنگو، مجامع جهانی نسبت به «اوضاع وخیم» در این کشور، ابراز نگرانی کردند.

وخامت اوضاع در جمهوری کنگو با افزایش خشونت و درگیری‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی قتل 39 مأمور پلیس در منطقه «کاسایی» در مرکز جمهوری دموکراتیک کنگو، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا، سازمان ملل متحد و سازمان بین‌المللی «فرانکوفونی» روز سه شنبه در مورد «اوضاع وخیم» این منطقه عمیقا ابراز نگرانی کردند.

این چهار نهاد بین‌المللی در بیانیه‌ای مشترک در مورد اوضاع جدی و وخیم استان‌های منطقه کاسایی به خصوص با توجه به اخبار مبنی بر کشته شدن 39 نیروی پلیس ملی در این منطقه به شدت ابراز نگرانی کردند.
     
پلیس ملی جمهوری دموکراتیک کنگو روز دوشنبه شورشیان را به قتل 39 نفر از مأموران خود در منطقه کاسایی که از بیش از شش ماه پیش درگیر خشونت شده است، متهم کرد.

بنا بر اعلام این منبع، صبح جمعه در حمله غافلگیرانه شورشیان موسوم به «کاموینا انساپو» به نیروهای پلیس که سوار دو کامیون حمل نیروهای پلیس بودند، 39 نظامی کشته شدند و شورشیان قربانیان را در داخل یک گور جمعی دفن کردند.

اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا ، سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی فرانکوفونی این اقدام «شنیع» و همچنین همه اقدامات خشونت آمیز اخیر و نقض حقوق بشر در این منطقه را که از سپتامبر 2016 دست کم 400 کشته بر جای گذاشته است، محکوم کردند. سازمان ملل متحد این گروه شورشی را به استخدام کودکان و ارتکاب جنایات متعدد متهم کرده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار