ترامپ در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ویتنام، خواستار افزایش روابط واشنگتن و هانوی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در نامه‌ای به "تران دای کوانگ" – همتای ویتنامی خود – بر لزوم افزایش همکاری‌ها میان دو کشور تاکید کرد.

با این‌که در دولت باراک اوباما – رئیس جمهور سابق آمریکا – روابط واشنگتن و هانوی در میان مناقشه دریای جنوبی چین به سطح بالایی رسید، ترامپ ابراز امیدواری کرده است این روابط، قدرت گیرد.

وب‌سایت دولت ویتنام در بیانیه‌ای اعلام کرده است رئیس جمهور آمریکا با ارسال این نامه به کوانگ، "خواستار افزایش همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، محلی و مسائل بین‌المللی شده است."

کوانگ روز جمعه در ملاقات با سفیر آمریکا در ویتنام خاطر نشان کرد کشورش از تلاش آمریکا برای افزایش روابط با کشورهای منطقه استقبال می‌کند.

رسانه‌ها به نقل از سفیر آمریکا در ویتنام گزارش دادند ترامپ شرکت در نشست "همکاری‌های اقتصادی آسیا-پسیفیک" که در سال جاری میلادی و در ویتنام برگزار خواهد شد را مدنظر دارد.

نخست وزیر ویتنام در ماه گذشته نسبت به سفر به آمریکا به منظور تقویت روابط دو کشور، به خصوص در بخش تجارت، اعلام آمادگی کرده بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار