سهم ۲۰ درصدی دانشگاه آزاد در تولید علم/ مسئولان به ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد ایمان بیاورند

رئیس دانشگاه ازاد گفت: من امیدوارم مسئولان به ظرفیت‌های علمی این دانشگاه ایمان بیاورند چرا که ۲۰ درصد تولید علم ایران در این دانشگاه است.

سهم ۲۰ درصدی دانشگاه آزاد در تولید علم/ مسئولان به ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد ایمان بیاورند
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد صبح امروز در مراسم افتتاحیه ۱۲ دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران در نمایشگاه بین المللی تهران با اشاره به اهمیت مسابقات رباتیک اظهار داشت: موضوع اقتصاد دانش بنیان در تاریخ معاصر سابقه بیش از ۸۰ ساله دارد و این ایده اولین بار در سال ۱۹۳۸ در کشور امریکا با فعالیت شرکت hp شروع شد.  
 
وی بیان کرد: شرکت‌های پیشرفته اقتصاد خود را مدیون اقتصاد دانش بنیان می‌دانند و در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بر امر توسعه شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان تاکید فراوانی دارند.
 
رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: تاکید رهبری در سال گذشته و امسال بر اقتصاد مقاومتی است که زیر بنایش اقتصاد دانش بنیان می‌باشد و ما می‌توانیم تولید و اشتغال را با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کنیم که خوشبختانه کشورمان در این مسئله جهش بزرگی را برداشته و همچنین در راستای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد، فعالیت خوبی صورت گرفته است.
 
میرزاده عنوان کرد: طرح آمایش ده ساله دانشگاه آزاد که از سال 94 شروع شده تا پایان سال 1404 ادامه دارد و یکی از اولویت‌های اصلی این طرح توجه به امر اقتصاد دانش بنیان و افزایش اثر بخشی فرآیند علم و ثروت است و در این راستا همه واحدهای دانشگاهی از سراسر کشور و 12 واحد بین الملل بر روی شهرک‌های دانش بنیان تمرکز خاصی را کرده و در این زمینه بستر سازی خوبی صورت گرفته است.
 
وی تاکید کرد: 113 مرکز رشد در دانشگاه آزاد مستقر است که در این مراکز هزار و 131 شرکت دانش بنیان و هسته فناور در مراکز رشد مشغول به فعالیت هستند و این شرکت‌ها هزار و 109 محصول دانش بنیان را تا به امروز تولید کرده‌اند و دانشگاه آزاد به فکر افزایش استانداردها بر اساس رفع نیازهای جامعه و صادرات این محصولات است.
 
وی ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و محصولات فناور یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد بوده و هدفمان توسعه مراکز رشد طرح شفا و شرکت‌های دانش بنیان است و در این زمینه با موسسات دولتی و غیر دولتی برای تولید محصولات دانش بنیان استاندارد که قابلیت رقابت با تولید خارجی را دارند همکاری خوبی به وسیله دانشگاه آزاد صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه حمایت از تولیدات دانش بنیان زمینه اشتغال را در کشور فراهم می‌کند، افزود: توسعه مجموعه دانش‌بنیان سرلوحه کارهایمان در دانشگاه آزاد است و در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی یکی دو واحد دانشگاهی تحت یک کنسرسیوم مشغول به فعالیت هستند و خوشبختانه باید بگویم که تیم  رباتیک دانشگاه آزاد در مسابقات 2016 آلمان مقام‌های خوبی را کسب کرده و این مسئله نشان دهنده مشارکت خوب 22 واحد دانشگاه آزاد تحت یک کنسرسیوم است.  
 
وی ادامه داد: سال گذشته رئیس جمهور از خودرو برقی این دانشگاه رونمایی کرد، این محصول قابلیت توسعه زیادی دارد و من امیدوارم ظرف امسال و سال آینده ربات آتش نشان و مدیکال ربات را به تولید برسانیم.
 
وی ادامه داد: من به افرادی که با چشم تردید به این دانشگاه نگاه می‌کنند باید بگویم به ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد ایمان بیاورند زیرا 56 درصد دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و بیش از 50 درصد فارغ التحصیلان کشور از دانشگاه آزاد اسلامی نیز هستند.
 
وی تاکید کرد: 20 درصد تولید علم ایران از طریق دانشگاه صورت می‌گیرد و من امیدوارم تا پایان برنامه 5 ساله ششم سهم تولید علمی در این دانشگاه به 40 درصد برسد.
 
رئیس دانشگاه آزاد گفت: رتبه دانشگاه آزاد در پایگاه علمی دنیا 155 است و من امیدوارم ظرف سه سال آینده این رتبه به زیر 100 ارتقا یابد زیرا ظرفیت‌های زیادی در مقطع ارشد و دکتری وجود دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
دانشگاه ازاد از کیفیت بهتر دولتی هست در دانشگاهای دولتی در دهه هشتاد خونده ام ان زمان هر درسی افتادی در معدل جمع میکردن وخیلی ها اخراج شدن درس خوندن هم سخت بود وهر لحاظ وابسته به جیب پدر بودیم و نقش پول چه در سراسری و ازاد به کیفیت درس خوندن کمک میکنه در دانشگاه سراسری خوابگاه رو تعطیل وابسته جیب پدر بودیم پول نمی داد دوران خیلی سختی داد از یه طرف اسیبهای زیادی از جنگ ایران عراق دیدیم بعدا مردم مستقل شدن رفتن دانشگاه ازاد در رفاه اسایش خوب درس خوندن قدر درس خوندن رو دونستن دانشگاه ازاد خیلی محبت بزرگی به جامعه جنگ زده کرده ولی زمان سنجش هیچ چیز رو هیچ نفهمیده فقط با غرور بهانه اوردن رد کردن و گیردادن به معدالهای پایین قدیمی جلو رفته باید قدر دادن دانشگاه ازاد بودن نه سازمان سنجش به جای ترمیم روحیه اسیب دیده ناراحتی جنگ زده ها خودش هم مردم رو نکرده به کارش ادامه داده یک کلام سازمان سنجش سازمان منصفی نیست .
آخرین اخبار