از 26 اسفندماه تا 14 فروردین سال جدید 24 گشت موتوری و 115خودرو اطفایی و یک هزار و 113 نیروی کادر در باغ فدک مستقر بودند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان  صبح امروز  در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ایمنی، امنیت و سلامت 3 رکن اساسی برای مسافران و گردشگران است که در این راستا سازمان آتش نشانی با برنامه ریزی و هماهنگی تمام توان خود را به کار گرفت تا کمترین مشکلات برای مسافران رخ دهد.

 بهزاد بزرگزاد افزود: کمیته ایمنی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان تنها کمیته ای است که هنوز در باغ فدک مستقر است چرا که شب گذشته نیز پذیرش مسافر داشتیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: از 26 اسفندماه تا 14 فروردین سال جدید 24 گشت موتوری و 115خودرو اطفایی و یک هزار و 113 نیروی کادر در باغ فدک مستقر بودند.

بزرگزاد ادامه داد: در طول فعالیت ستاد تسهیلات سفر 2 هزار و 326 سیلندر گاز از چادرهای مسافران در باغ فدک جمع آوری شد در واقع 25 درصد تا 30 درصد از مسافران از سیلندرگاز استفاده می کردند.

وی اضافه کرد: در یک چادر مسافرتی با محاسبه دم و بازدم افراد تا 4 ساعت اکسیژن وجود دارد اما در صورت روشن کردن سیلندرهای گاز 30 دقیقه تا یک ساعت یک فرد می تواند در چادر دوام بیاورد.

مسئول کمیته ایمنی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: با استفاده از دستگاههای ترموسنج میزان حرارت داخل چادر سنجیده می شد از این رو خوشبختانه مشکلی در این زمینه به وجود نیامد.

بزرگزاد عنوان کرد: از ابتدای فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تا 14 فروردین ماه یک حریق در باغ فدک اطفا شد و 6 حادثه شامل نشت گاز رفع گردید.
وی اعلام کرد: در این بازه زمانی همچنین در سطح شهر اصفهان 199 حریق و 283 حادثه رخ داده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهارکرد: 239 خودرو آتش نشانی، 51 گشت موتوری و 625 نفر از پرسنل در سطح شهر به خصوص در نزدیکی مراکز دیدنی و تاریخی شهر آماده باش بودند.
بزرگزاد با اشاره به اینکه در روز طبیعت نیز در کوه صفه نیز 5 ایستگاه فرعی آتش نشانی مهیا شد، گفت: در این راستا با ارائه دستورالعمل های لازم هیچگونه حادثه ای نداشتیم.

وی افزود: در طول مسیر رودخانه زاینده رود 6 اکیپ غواصی با تمام امکانات فعال بودند تا در صورت بروز حادثه خود را سریع به محل برسانند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: در پارکها شمال و جنوب شهر نیز برای اولین بار در کشور 20 آتش نشان دوچرخه سوار با حمل کپسول فعال بودند.

بزرگزاد خاطرنشان کرد: در مبادی ورودی و خروجی خودروهای نجات مستقر بودند که در مجموع با فعالیت های انجام شده خوشبختانه هیچ گونه حادثه ای رقم نخورد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تجهیز سازمان آتش نشانی به امکان بروز گفت: در سال گذشته 2 ایستگاه آتش نشانی افتتاح شد تا یکماه آینده نیز ایستگاه آتش نشانی اطشاران به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته همچنین نردبان 56 متری خریداری شد، گفت: امسال قرارداد خرید نرده بان 40 متری امضا شد، این نردبان به دلیل اینکه دارای بازوی اهرمی است از نردبان 56 متری بلندتر است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار