افزایش تبادلات تجاری مازندران با جمهوری قزاقستان

مدیر کل کشاورزی استان قیزیل اودا جمهوری قزاقستان خواستار افزایش مبادلات تجاری میان این استان و مازندران شد.

افزایش تبادلات تجاری مازندران با جمهوری قزاقستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، باخت ژافانوف روز امروز در نشست هیات اقتصادی استان قیزیل اودا با مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران در ساری، گفت: با توجه به ظرفیت های این دو استان در زمینه کشاورزی و دامداری برای همکاری های 2 جانبه و سرمایه گذاران مازندران در استان قیزیل اودا استقبال می کنیم.

مدیر کل کشاورزی قیزیل اودا جمهوری قزاقستان با بیان اینکه این استان قطب کشاورزی و دامداری قزاقستان به شمار می رود و همچنین وجود ذخایر نفتی و معدنی در قیزیل اودا، خواستار سرمایه گذاری ایرانیان و مبادلات تجاری به ویژه تجار و بازرگانان مازندرانی در زمینه های ذکر شده، در استانش شد.

وی افزود: با توسعه همکاری های تجاری میان2 استان مازندران و قیزیل اودا و تبادل تجربیات و تجهیزات کشاورزی بویژه در بخش برنج و دانه های روغنی زمینه مناسبی برای افزایش کشت این محصولات فراهم می شود.

مدیر کل کشاورزی استان قیزیل اودا همچنین خواستار همکاری مازندران برای توسعه صنعت مرغداری و بهره گیری از تجربیات و داشته های این استان شد و گفت: قیزیل اودا برای ورود به این صنعت، به تجارب فعالان این بخش در مازندران نیاز دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، زراعی، باغی و دامی در این استان تولید می شود افزود: تولیدات کشاورزی از جمله برنج میان 2 این استان و قیزیل اودا قزاقستان می تواند زمینه های خوبی برای همکاری های تجاری و اقتصادی ایجاد کند.

وی، انتقال تکنولوژی کشت برنج، تامین ماشین آلات کشاورزی و تامین مواد غذایی از جمله محصولات کشاورزی، لبنیات، گل و گیاه زینتی و آبزیان را از جمله زمینه های همکاری میان این2 استان برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این نشست برگزاری نمایشگاه ها ، انتقال تکنولوژی های صنعتی، تسهیل واردات و صادرات را به عنوان زمینه های همکاری میان این استان و قیزیل اودا نام برد.

قیزیل اودا در سال1939 به عنوان یکی از استان های جمهوری قزاقستان تشکیل شد و با 226 هزار کیلومتر مربع وسعت و جمعیت 700 هزار نفری یکی از کانون های کشاورزی و منابع معدنی این کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار