معاون وزیر راه و شهرسازی از عقب‌ ماندگی کلیبر در حوزه راههای آسفالت روستایی این شهرستان ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛داوود کشاورزیان در نشست بررسی مسایل و مشکلات راه و شهرسازی کلیبر گفت : از مجموع 857 کیلومتر راه روستایی شهرستان کلیبر، ابراز تاسف معاون وزیر راه از کمبود راههای آسفالت روستایی در کلیبرتنها 272 کیلومتر آسفالت شده است، که این میزان نسبت به میانگین کشوری و استانی ئایین تر است.
 
وی با بیان این که ضریب آسفالت راه‌های روستایی در کشور، 70٪ است، گفت : با توجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری کلیبر تنها 30 درصد راههای روستایی این شهرستان آسفالت است.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنین از آغاز احداث راهدارخانه‌ مکیدی، برای خدمات‌رسانی بهتر در جاده‌ کلیبر - آینالو و خرید یک دستگاه لودر برای استفاده در خدمات راهداری این شهرستان خبر داد.
 
نماینده‌ مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان این که راه‌های شهری شهرستان کلیبر هنوز فرعی هستند گفت: با وجود این که این شهرستان قطب گردشگری استان آذربایجان شرقی است باید به تعریض، بهسازی و ایمن‌سازی آن‌ها اقدام شود.
 
قلی اله‌ قلی‌زاده با اشاره به حادثه‌خیز بودن راه‌های شهرستان، افزود : یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان توسعه‌ی راه‌ها و تعمیر و نوسازی ابنیه‌ی فنی آن‌هاست؛ چرا که تردد در جاده‌ی کلیبر - آبش‌احمد از یک سو و جاده‌ی کلیبر - جانانلو از سوی دیگر به دلیل ریزش کوه‌ها با مخاطرات بسیاری همراه است. حال آن‌که راه دسترسی شهرستان به مرکز استان نیز ناامن وحادثه‌خیز است.
 
فرماندار کلیبر نیز جاده‌های این شهرستان را پاسخگوی خیل گرشگران ندانست و گفت: به دلیل گردشگر پذیر بودن این شهرستان در برخی از ایام سال، جمعیت کلیبر به چند ده برابر جمعیت بومی و ساکن آن افزایش می‌یابد در حالی‌ که راه‌ های این شهرستان به عنوان زیرساخت اصلی و اساسی، جوابگوی این میزان مراجعه نیست.
 
رسول خدا بخش، خاطرنشان کرد: ایجاد مسیر برگشت در جاده‌ دسترسی به کمپ گردشگری قلعه‌ دره‌سی از دیگر نیازمندی‌ های شهرستان کلیبر در حوزه‌ راهسازی است و در ایام پیک گردشگری که این جاده عملاً بسته می‌شود ضرورت ایجاد و احداث آن احساس می‌شود.
 
وی با اشاره به کوهستانی و سخت گذر بودن بسیاری از راه‌های روستایی کلیبر تجهیز ناوگان خودرویی راهداری این شهرستان را به دستگاه‌آلات سنگین نظیر گرایدر و لودر خواستار شد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.