کارخانه زغالشویی شرکت البرز مرکزی مازندران همزمان با سفر رییس جمهور امروز به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح طرحهای صنعتی استان مازندران گفت: برای ساخت و تجهیز کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی 450 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

وی افزود: دستگاه های مورد نیاز کارخانه زغالشویی البرز مرکزی از کشورهای انگلستان ، ایتالیا ، استرالیا ، آفریقای جنوبی و چین تهیه و تامین شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارخانه زغالشویی البرز مرکزی با ظرفیت شست و شوی سالانه 500 هزار تن زغال برای انجام فعالیت در دو شیفت برنامه ریزی شده است .

نعمت زاده افزود: با وجود زغال سنگ مرغوب در معادن سوادکوه، ساخت کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی برای تبدیل زغالسنگ به کنستانتره مناسب به عنوان مواد اولیه کارخانه های فولاد کشوردر سوادکوه عملیاتی شد .

وی گفت: ساخت کارخانه جدید زغالشویی شرکت البرز مرکزی با رعایت ضوابط زیست محیطی و پرهیز از هرگونه آلایندگی از سال 1392 آغاز شد .

وی به بهره برداری طرح تولید کاغذ چاپ و تحریر در مرحله اول با 50 هزار تن در بندر امیرآباد نیز اشاره کرد و افزود: واحد فولاد امیرآباد با 450 هزار تن در همین بندر آماده افتتاح است.

وی گفت: 120 میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری این پروژه برای مصرف داخلی و صادرات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود : سه طرح تولید ام دی اف، اچ دی اف و واحد پایانه تولید آبزیان خاویاری هم از طرح های دیگر قابل افتتاح در مازندران است.

نعمت زاده با بیان اینکه هزار هکتار زمین در بهشهر برای احداث شهرک صنعتی آماده بهره برداری است گفت : با این هزار هکتار مساحت واحد های صنعتی به دو هزار و 900 هکتار افزایش خواهد یافت.

دکتر روحانی با نام و یاد خدا و توسل به روح بلند امیرالمومنین علیه السلام پروژه های حوزه صنعت، معدن و تجارت مازندران را افتتاح کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.