سازمان ملل: اعتصاب غذای فلسطینی ها را دنبال می کنیم

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد این سازمان اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی را از نزدیک دنبال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، سازمان ملل متحد روز سه شنبه ضمن دعوت از فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به آرامش تاکید کرد با دقت اعتصاب غذای بیش از یک هزار زندانی فلسطینی را که در زندانهای رژیم صهیونیستی به سر می برند، دنبال خواهد کرد.
 
استفان دوژاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه تاکید کرد :" بدون شک سازمان ملل متحد از اوضاع کنونی در سرزمین های فلسطینی آگاه است و از نزدیک تحولات این منطقه را دنبال می کند."
 
اسرای زندانی فلسطینی تحت رهبری مروان برغوثی از مبارزان فلسطینی، روز دوشنبه در اعتراض به شرایط بازداشت خود در زندانهای رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند و خواستار آن هستند که شرایط بازداشت آنها در زندان بهبود یابد و به ویژه دسترسی آنها به مراقبتهای بهداشتی تسهیل گردد.
 
در پی درگیریهای اخیر میان نظامیان رژیم صهیونیستی و تظاهر کنندگان فلسطینی طرفدار زندانیان اعتصاب کننده ، استفان دوژاریک تاکید کرد سازمان ملل از همه طرفهای درگیر در منطقه می خواهد حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهند.
 
گیلاد اردان وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی هر گونه مذاکره با زندانیان اعتصاب کننده را رد و اعلام کرده است برغوثی در یک زندان دیگر به انفرادی منتقل شده است.
سخنگوی سازمان ملل متحد افزود:" ما همیشه و همه جا خواستار رفتار انسانی با زندانیان هستیم."
 
رژیم صهیونیستی در گذشته برای مقابله با اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی قانونی بحث برانگیز تصویب کرد تا با استناد به آن به زندانیان اعتصاب کننده به زور غذا بدهد.
 
دهها گروه و انجمن حامی حقوق بشر  قانون بحث برانگیز غذا خوراندن اجباری به زندانیان اعتصاب کننده فلسطینی را محکوم و تاکید کرده اند تنها هدف رژیم صهیونیستی از تصویب این قانون  شکستن قدرت روحی و جسمی بازداشت شدگان فلسطینی و زندانیان اسیر فلسطینی است که می خواهند اعتراض خود را به شرایط موجود با روشهای غیر خشونت بار نشان دهند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار