بخش بازار جشنواره باید جزء قسمت‌های اصلی جشنواره باشد و به آن به اندازه سایر بخش‌های جشنواره اهمیت داده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر بر خلاف تصور بخش تشریفاتی جشنواره نبوده و حال و هوای آن در این روزها برای تعامل و همکاری مؤسسه‌های ایرانی و خارجی حاضر در این بخش مساعد است. 
 
این بخش از جشنواره همزمان با سایر بخش‌ها کار خود را به صورت جدی ادامه می‌دهد و به گفته یکی از مسولین غرفه IPTV سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، بخش بازار فرصت مناسبی برای تعامل میان شرکت‌های ایرانی و خارجی است اما وقتی این تعامل به ثمر می‌رسد که به تبادل محصول منجر بشود. 

به طور کلی مؤسسه‌هایی که از کشور های دیگر در بخش بازار حضور دارند. بازار ایران را برای عرضه و تقاضا مساعد می‌دانند اما ممکن است در بخش بازار خرید و فروش محصولات هنری و فرهنگی به شکل قطعی انجام نشود اما مذکرات نهایی در این روزها شکل می‌گیرد و امید است بعد از جشنواره به مرحله ثبت قرارداد برسد. 

همچنین بازار فیلم برای مؤسساتی که بودجه مشخص ندارند و اداره آنها به تولید و تبادل محصولات هنری و فرهنگی وابسته است، مناسب می‌باشد. زیرا آنها می‌توانند محصولات تولیدی خود را در محیطی کاملاً تخصصی عرضه نمایند و یا به مبادله آثار با سایر مؤسسات بپردازند. 

با این اوصاف بخش بازار جشنواره باید جزء قسمت‌های اصلی جشنواره باشد و به آن به اندازه سایر بخش‌های جشنواره اهمیت داده شود. چرا که سینما یک هنر- صنعت است و این صنعت به بازاری مناسب برای عرضه نیازمند است و اگر بازار فیلم نباشد به طبع کار هنرمند نیز دیده نمی‌شود.  


گزارش از مسعود وثوقی 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار