وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه از سختی شرایط در روابط بین الملل سخن گفت.

سرگئی لاوروف: در جهان امروز قانونی وجود ندارد به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه شرایط روابط بین‌المللی امروز را با زمانی که جنگ سرد در اوج خود بود مقایسه کرد و گفت شرایط امروز به مراتب دشوارتر از آن زمان است.
 
مجله Esquire یک مصاحبه از سرگئی لاوروف منتشر کرده که در آن او برخی علایق شخصی خود را نیز بیان کرده است. لاوروف در این مصاحبه گفته است طرفدار باشگاه فوتبال اسپارتاک مسکو است و به موسیقی جاز و اشعار «سرگئی یسنین» و «الکساندر بلوک» علاقه دارد.
 
لاوروف در ادامه این مصاحبه در خصوص روابط بین‌الملل کنونی گفت: «البته که شرایط روابط بین الملل در حال حاضر سخت تر است. در آن زمان [جنگ سرد] دو امپراتوری وجود داشت: غرب و اتحاد جماهیر شوروی. هر کدام از این دو امپراتوری با رقیبشان می جنگیدند اما نه در کشور خود بلکه در خارج از مرزها و در کشورهای دیگر و به طور غیر مستقیم. حتی لحنی که آنها در حضور عموم استفاده می‌کردند بسیار ملایم تر بود. هیچکدام از آنها نیز از مرزهای مجاز عبور نمی کردند. امروز دیگر هیچ قانونی وجود ندارد».
 
لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه دلیل تغییر نکردن روابط آمریکا و روسیه پس از روی کار آمدن ترامپ را نیز باقی ماندن برخی از عناصر دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دولت جدید عنوان کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار