پژوهشگر بوکانی به کنفرانس علمی مغولستان دعوت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، 'رحیم عبدالکریمی' پژوهشگر بوکانی به طور رسمی برای ایراد سخنرانی، تدوین و اصلاح برنامه حفاظت جهانی پرنده در معرض انقراض 'میش مرغ' به کنفرانس علمی 'اولان باتور' پایتخت کشور مغولستان دعوت شد.

 کنفرانس آسیدعوت از پژوهشگر بوکانی به کنفرانس علمی اولان باتور مغولستانایی اولان باتور با عنوان ' پیشرفت در برنامه حفاظتی میش مرغ ' قرار است با حضور محققان و اکولوژیست هایی از آسیا و جهان در 26 و 27 ماه می در اولان باتور پایتخت کشور مغولستان برگزار شود.

این کنفرانس با هدف جمع آوری داده های جدید از پراکنش جمعیت میش مرغ، تهدیدهای پیش روی این گونه پرنده و تدوین و اصلاح برنامه حفاظت جهانی آن برگزار می‌شود.

میش مرغ یکی از گونه های شاخص جانوری می‌باشد که سنگین وزن ترین پرنده قادر به پرواز جهان لقب گرفته است و بدلیل کاهش جمعیت جهانی آن در رده آسیب پذیر فهرست سرخ IUCN قرار دارد.

 این کنفرانس به همت وزارت محیط زیست و توریسم مغولستان و با همکاری دفتر محیط زیست سازمان ملل، اتحادیه اوراسیایی حفاظت از هوبره، مرکز حفاظت از حیات وحش مغولستان و اکادمی علوم مغولستان برگزار می شود.

میش مرغ در حال حاضر نماد محیط زیست استان اذربایجان غربی بوده و وضع جمعیتی این گونه بر اساس محاسبات اکولوژیکی در ایران بر روی لبه انقراض قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.