شکرچی زاده از تولید ۱۰ میلیون تن سیمان مازاد در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر درصد قابل توجهی از رویه‌های جاده‌ای در کشور از طریق قیر انجام می‌شود که می‌توان به جای قیر از سیمان و بتن در این حوزه استفاده کرد.

رویه‌های بتنی برای جاده‌ها، ناجی صنعت سیمان می‌شودمحمد شکرچی زاده معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون تن در کشور مازاد تولید سیمان وجود دارد، گفت: در حال حاضر درصد قابل توجهی از رویه‌های جاده‌ای در کشور از طریق قیر انجام می‌شود که می‌توان به جای قیر از سیمان و بتن در این حوزه استفاده کرد.
 
وی در ادامه افزود: با افزایش قیمت قیر و صادرات آن می‌توان بتن و سیمان را جایگزین آنها کرد و با توجه به افزایش دانش در حوزه رویه‌های بتنی می‌توانیم در این حوزه پیشرفت‌های خوبی با استفاده از پیمانکاران داشته باشیم.
 
معاون وزیر راه شهرسازی تصریح کرد: باند راست فرودگاه مهر آّباد، بزرگراه اصفهان به شیراز، بخشی از جاده خراسان شمالی، تهران شمال با استفاده از بتن ساخته شده که تا به امروز از لحاظ ایمنی، عمر طولانی و حفظ محیط زیست بسیار موفق باشد.
 
رییس مرکز تحقیقات راه مسکن وشهرسازی یادآور شد: شاید هزینه‌های اولیه قیر در رویه‌های جاده‌ای کم باشد، اما عمر طولانی رویه‌های بتنی و افزایش ایمنی در آن‌ها نسبت به قیر بسیار باصرفه‌تر است.
 
وی افزود: استفاده بتن در بار اندازهای بنادر جهت جلوگیری از تخریب در هوای سرد و گرم یکی دیگر از مزایای استفاده از بتن در کشور به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار