سیستان وبلوچستان رتبه اول بیماری سل در کشور را داراست.

رئیس مرکز سل وزارت بهداشت امروز در جلسه هم اندیشی و بررسی وضعیت این بیماری در گفتگو اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت:  بیماری سل یکی از الویت های بهداشتی در کشور می باشد که در طول 4 دهه اخیرشیوع  این بیماری در کشور کاهش بسزایی داشته است.
 
دکتر ناصحی  با اشاره به اینکه شیوع بیماری سل در سیستان وبلوچستان سه برابر کشوری است افزود: شیوع این بیماری در کشور12 صد در هزار می باشد در حالی که در سیستان وبلوچستان 35 صد در هزار است.
 
وی تصریح کرد: عواملی چون کمترتوسعه یافتگی،تغذیه، ،شرایط اقلیمی و همجواری با دو کشور پاکستان و افغانستان باعث افزایش بروز سل در استان شده است.
 
همچنین معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سالانه600مورد بیمار مبتلا به سل در استان شناسایی می شوند که نیمی از این تعداد مبتلا به سل ریوی هستندو اگر تحت درمان قرارنگیرندبه طورمتوسط می توانند 20نفر را به این بیماری مبتلا کنند.  
دکتر طباطبایی با اشاره به اینکه انجام آزمایش ها و خدمات بستری بیماری سل در استان رایگان است گفت: بیماران دیابتی،هموفیلی،سرطان های سرو گردن و کسانی که پیوند اعضا انجام داده اند و افراد سیگاری در معرض بیشتراین بیماری قراردارند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار