معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:مجوزهای لازم وسطح بندی احداث بیمارستان 1000تختخوابی اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایرج حریر چی در آئین کلنگ زنی بیمارستان ۲58تختخوابی اردبیل افزود: با حذف بیمارستان های بوعلی و علوی که به دلیل قدمت و استهلاک ساختمان وتجهیزات آن و نیز رشد جمعیت و افزایش نیازهای درمانی ، پاسخ گوی مشکلاتحوزه درمان استان نیستند، مجوز های لازم و سطح بندی احداث بیمارستان 1000 تختخوابی در استان صادر شده و امیدواریم با تکمیل بیمارستان های نیمه تمام منطقه و احداث بیمارستان جدید، علاوه بر رفع نیاز درمانی اهالیمنطقه، پاسخ گوی بیماران شهرستان های همجوار استان اردبیل و اتباع کشور جمهوری آذربایجان باشیم.

وی با اعلام این که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای احداث بیمارستان 258 تختخوابی اردبیل 120 میلیارد تومانهزینه خواهد کرد، از نجف زاده خیر اهداِ کننده زمین این بیمارستان که بالغ بر 30 میلیارد تومان ارزش دارد قدردانی کرد.

وی با بیان این که به همت دولت تدبیر وامید شاهد پیشرفت های چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان در کشور هستیم خاطر نشان کرد:کاهش هزینه های درمان به حداقل ممکن و در برخی موارد رایگان شدن این خدمات ، از مهم ترین اقدامات دولت یازدهم است .

مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز در این برنامه ، به ورودروزانه 1200نفر از اتباع کشور جمهوری آذربایجان برای درمان و استفاده از خدمات پزشکی کشورمانو نیز اهالی شهرستان های همجوار استان اشاره کرد و گفت: با توسعه امکانات پزشکی استان اردبیل ، دیگر کسی به خاطر نبود امکانات پزشکی و درمانی از استان خارج نخواهد شد وهمه اقدامات پیشرفته پزشکی و درمانی در منطقه انجام خواهند گرفت.

وی در حال تکمیل بودن بیمارستان پارس آبادمغان را یادآور شد وگفت: علاوه بر آن 600تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان افزوده می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.