افزایش 3 برابری سرطان پروستات در کشور

معاون تحقیقات وزیر بهداشت با اشاره به اینکه طی ۲۰ سال گذشته سرطان پروستات در کشور افزایش یافته و تا ۳ برابر شده است گفت: عدم تحرکی و چاقی از دلایل ابتلا به این سرطان است.

افزایش 3 برابری سرطان پروستات در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرطان پروستات طی ۲۰ سال گذشته شیوع یافته است و امروزه تعداد مبتلایان به این بیماری نسبت به گذشته ۳ برابر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: افزایش سن امید به زندگی در بین مردم سبب افزایش سرطان پروستات شده است زیرا این بیماری مخصوص دوران سالمندی است .

ملک زاده تاکید کرد: درحال حاضر ۳۰ درصد از مردم ایران چاق و ۴۰ درصد دچار اضافه وزن هستند و همین مسئله عامل مهمی در بروز سرطان پروستات در میان مردم است.

وی ادامه داد: چاقی، کم تحرکی، مصرف بیش از حد گوشت قرمز از عوامل مهم ابتلای افراد به بیماری پروستات است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه چاقی اکنون در ایران تبدیل به یک اپیدمی شده، گفت: 30 درصد ایرانی ها چاق هستند و 40 درصد اضافه وزن دارند. بنابراین جهت پیشگیری از بیماری ها از جمله سرطان پروستات باید این مسائل را مدنظر قرار داد.

ملک زاده با بیان اینکه امروزه روش های غربالگری از سرطان از جمله سرطان پروستات تغییر کرده و نتایج موثری در این زمینه حاصل شده، افزود: سنگ های کلیه یکی از بیماری های شایع در کشور بوده که خیلی البته خطرناک نیست و بیشترین دلیل مراجعه به متخصصان اورولوژی بشمار می رود.

وی یادآور شد: چاقی، کم تحرکی، مصرف بیش از حد گوشت قرمز از عوامل مهم ابتلای افراد به بیماری پروستات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار