دومین مخزن گاز ترش ژوراسیک جهان با ظرفیت ارسال روزانه ۱۰۰میلیون فوت مکعب گاز به پتروشیمی ماهشهر در شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در همایش گرامیداشت سالروز اکتشاف نفت که شامگاه گذشته، 10 خردادماه در مسجدسلیمان برگزار شد بیان داشت: مسجدسلیمان به واسطه فوران نفت، زادگاه نفت نام گرفت و سرمنشا تحول و شکل‌گیری صنعت بزرگ نفت و گاز و دیگر صنایع در کشور ایران شد.

وی تصریح کرد: میزان استخراج از چاه نفت شماره 1 مسجدسلیمان ۳۶ هزار لیتر در روز بود و میزان تولید میدان این شهرستان از سال ۱۲۹۰ با روزانه ۵۰۰ بشکه  شروع شد که با حفاری چاه‌های جدید به۱۲۰ هزار بشکه در روز و در سال ۱۳۱۳ به بالاترین تولید خود یعنی ۱۲۷ هزار بشکه در روز رسید.

ناصری گفت: مسجدسلیمان در ۸۷ مورد دارای اولین‌های کشور و خاومیانه بود که از جمله آن‌ها می توان به دارا بودن اولین بیمارستان، اولین فرودگاه و راه‌آهن، اولین زمین فوتبال، اولین نیروگاه و موارد دیگر اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اظهار داشت: این شرکت دارای ۲۷ هزار کیلومتر مربع وسعت حوزه عملیاتی بوده که در سه استان کشور پراکنده است.

وی، میزان ذخایر نفت کشف شده در مسجدسلیمان را معادل ۷ درصد کل میزان ذخایر نفت کشور دانست و خاطرنشان کرد: میزان ذخایر گازی مسجدسلیمان معادل ۲/۴ کل میزان ذخایر گاز کشور است.

قباد ناصری در زمینه عملکرد این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اذعان داشت: از جمله فعالیت‌های شرکت نفت مسجدسلیمان درحوزه مسئولیت‌های اجتماعی می‌توان به کمک به حفظ محیط زیست، احداث مراکز فرهنگی، آموزشی و بهداشتی، احداث مسجد و مدرسه اشاره کرد.

وی در رابطه با پروژه موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان افزود: این پروژه که یکی از مهم ترین پروژه‌های ما است، هم اکنون در حال اجرا است و شامل چاه شماره یک، کارخانه گوگرد، واحد تقطیر نفت، واحد بهره‌برداری نمره 2 و موارد دیگر می‌شود.

ناصری اظهار کرد: بنابر تصمیم مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار است تا در کنار احداث موزه نفت مسجدسلیمان یک مجموعه پارک ۸ هکتاری نیز تقدیم همشهریان شود که عملیات اجرایی این پارک طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.