سومین قسمت برنامه تلویزیونی «ماه نشان» با موضوع «دینداری فردی و دینداری اجتماعی»، پنجشنبه شب 11 خرداد از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه افق؛ سومین قسمت برنامه تلویزیونی «ماه نشان» با موضوع « دینداری فردی و دینداری اجتماعی» به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می رود.

فاضل درخشان از فعالان قرآنی و حاج حسین یکتا فعال فرهنگی کشورمان، مهمانان این برنامه خواهند بود.

«ماه نشان» با اجرای حسین قرایی و تهیه کنندگی محمد ساسان، طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ماه مبارک رمضان، ساعت 22:00 به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می رود.

تکرار این برنامه هم ساعت 15:30 روز بعد پخش خواهد شد.
 
 
اما در برنامه ديشب چه گذشت؟
 
دومین قسمت برنامه مناسبتی «ماه نشان» با حضور یکی از بانوان کارآفرین کشورمان و کاوه فرهادی دانش آموخته مدیریت و عضو هیئت علمی دانشگاه چهارشنبه شب ۱۰ خرداد از شبکه افق پخش شد.
 
به گزارش روابط عمومی شبکه افق، دومین قسمت برنامه تلویزیونی «ماه نشان» ویژه ماه مبارک رمضان، با موضوع «ظرفیت و اولویت مسوولیت اجتماعی در نسبت با روستاها و جوامع کوچک» ، چهارشنبه شب ۱۰ خردادماه به صورت زنده روی آنتن رفت.
 
اجرای این برنامه بر عهده حسین قرایی بود و او با اشاره به هدف برنامه ماه نشان اظهار داشت: هدف اصلی ماه نشان امسال، توجه به عرصه خدمت رسانی است. همین خانم رحمانی امروز به کارهایی مشغول هستند که با تعاون و همکاری زنان روستا رنگ و بوی خدمت رسانی را دارد. امری که به طور کلی امروز کمتر شاهد آن در فضای شهری و حتی روستایی هستیم.
 
خانم طیبه رحمانی کارشناس ‌ارشد امور مالی و اقتصاد از اساتید مدعو در دانشگاه کرمان و مدیر صندوق مشاغل خرد و خانگی منطقه نعیم آباد زرند محور اصلی برنامه بود.
 
رحمانی با اشاره به تلاش خود برای استفاده مناسب از رشته دانشگاهی در فضای روستا گفت: آنچه که در شروع کار بیش از همه بر آن تاکید داشتم بحث اقتصاد مقاومتی بود. چیزی که مققام معظم رهبری در سال گذشته بر آن تاکید بسیار کردند. در مناطق روستایی امکانات محدود است اما من تلاش کردم در روستاهای زرند، با شناسایی استعدادهای هر منطقه کارم را شروع کنم. همه تلاش من این بود استعداد و توانایی بانوان روستا را استفاده کنم. زنان هر کدام از مناطق کاری بلد بودند و ما محصولات را آماده کردیم و عرضه کردیم.
 
همیاری همگرا یعنی ایثار
 
در ادامه برنامه کاوه فرهادی با تاکید بر اینکه این همیاری در میان زنان روستا بسیار جذاب است، گفت: واره بزرگترین تعاونی زنانه بوده که بر همیاری همگرا تاکید داشت. همیاری همگرا یعنی خدمتی که همان لحظه عوضش را نمی گیری اما مشتاقانه آن را انجام میدهی و به نوعی ایثار است. امروز شاید این نوع همیاری کم شده در روستاها، چرا که فرهنگ شهرنشینی بیشتر غالب شده.
 
فرهادی در ادامه تاکید کرد: آنچه که مردم را بر آن می دارد تا دست به کاری بزنند در بیشتر موارد کمبودهاست. کمبودها در روستاها هست و خب سخت هم هست اما وجود همین کم و کاستی می تواند زمینه ساز خلاقیت و کارهای بزرگ بشود.
 
در میان برنامه، مستندی درباره فعالیت‌های خرد اقتصادی خانم رحمانی با تعاریف همسرش به نمایش درآمد.
 
در ادامه، حسین قرایی در گفت وگو با یکی از مستندسازان جوان کشورمان که فعالیت های خانم رحمانی را به تصویر کشیده بود به انگیزه های او برای ساخت مستند زندگی این بانوی کارآفرین پرداخت.
 
به دنبال سوژه اقتصاد مقاومتی بودم
 
این مستندساز گفت: جوانی ۳۴ ساله هستم و از سال قبل که موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری مطرح شد، به دنبال سوژه هایی برای مستندسازی بودم که این اقتصاد مقاومتی را نشان بدهم. در همین ارتباط به خانم رحمانی رسیدم. و برای من در آن ابتدا خیلی قابل هضم نبود که یک بانو بتواند در میان قشر مردانه روستایی دست به حرکت اقتصادی و تعاونی بزند و به نوعی مثل یک رئیس جمهور عمل کند؛ همچنانکه یک رئیس جمهور کشور را اداره می‌کند ، خانم رحمانی با کارآفرینی اقتصادی، روستای کوچک خود را با همکاری زنان مستعد اداره می کرد و توانمندی های روستا را در معرض دید می گذاشت. من مستند ایشان را ساختم به خاطر همین روحیه مقاومت و سخت کوشی.
 
اما در بخش های پایانی برنامه خانم رحمانی به سختی های خود در شروع کار اشاره کرد. سختی هایی که بیشتر ناشی از نوع نگاه مردم روستا بود. او اظهار داشت: در همان ابتدای راه با مشکلاتی از قبیل این نوع تفکر که چرا یک زن باید رهبری کار را بر عهده بگیرد و ...مواجه شدم.
 
وی تاکید کرد: خدا رو شکر میکنم که شروع کار ما در سال قبل با شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل شکل گرفت و امیدوار هستیم امسال بتوانیم بیش از قبل تولید و اشتغال در سطح روستا ایجاد کنیم. من در ابتدای راه تنها بودم اما اگر در ادامه همکاری زنان روستا، دهداری و شوراها نبود نمی توانستم چندان موفق باشم.
 
وی در پایان گفت: لازم است تاکید کنم که هرچند تحریم های آمریکا سخت است اما ما میتوانیم با همین اقدامات کوچک اقتصادی، کمر آمریکا را بشکنیم.کار ما یک مرگ بر آمریکای اقتصادي است. ما هر خانه را به یک کارخانه تبدیل می کنیم. امری که با تعاون، همکاری و خود باوری محقق می‌شود.
 
گفتنی است؛ «ماه نشان» با اجرای حسین قرایی و تهیه کنندگی محمد ساسان، طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ماه مبارک رمضان، ساعت 22:00 به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می رود. تکرار این برنامه هم ساعت 15:30 روز بعد پخش خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار