مدیر موسسه جامعه القرآن کریم گفت:ما باید خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنیم و این نورانیت را ما پدرها و مادرها باید رواج دهیم و از خردسالی بچه‌هایمان را با قرآن آشنا کنیم تا بیمه قرآن شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،زینب اسدی، مدیر موسسه جامعه القرآن کریم  اظهار کرد: این موسسه در سال 1383 به همت تعدادی از خواهران تأسیس شد و فعالیت‌های اصلی آن در رشته‌های حفظ موضوعی آیات به روش اشاره، آموزش حروف الفبا، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم و حفظ تربیتی در واحد خردسالان و خواهران است.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت‌های خوبی که در سطح شهرستان شده است جذب خیلی خوب و حداکثری را داشته‌ایم.

مدیر موسسه جامعه القرآن رامهرمز تصریح کرد: تعدادی شعب زیرمجموعه ازجمله شعبه مربچه و در برخی از محلات و مهدهای کودک را داشته‌ایم که تأثیر بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 600 قرآن آموز داریم که بعد از تعطیلی مدارس این آمار بالاتر خواهد رفت.

زینب اسدی یادآور شد: هم‌اکنون در این موسسه، قرآن آموزان را از 3 سال و نیم سالگی تا 11 سالگی به شاگردی می‌پذیریم.

وی گفت: در سال 1390 واحد خواهران را تأسیس کردیم با توجه به این‌که مادران بچه‌ها در دسترس هستند با خانواده در تعامل هستیم و در واحد خواهران توانستیم حافظانی را تربیت کنیم که تا 18 جز را حفظ کرده‌اند و در بحث روخوانی، روان‌خوانی و تجوید، در حوزه خواهران و خردسالان توانسته‌ایم بسیار موفق عمل کنیم.

وی افزود: در گروه سنی 3 تا 5 سال تا زیر دبستان آیات را به روش اشاره کار می‌کنیم و در قسمت نوجوانان نیز حافظان متعددی را تربیت‌کرده‌ایم و برخی از آن‌ها مقام کشوری هم دارند.

مدیر جامعه القرآن رامهرمز تأکید کرد: ما بچه‌ها را بعد از اتمام آموزش رها نمی‌کنیم و با توجه به شکل‌گیری نوجوانی این عزیزان، تلاش کرده‌ایم که بچه‌ها را حفظ کنیم ولی مشکل اساسی که ما داریم نبود امکانات و مکان مجزا است و با بزرگ‌تر شدن پسرها می‌بایست که مربی مرد آن‌ها را در مکانی مستقل آموزش دهد که امیدوارم امسال واحد نوجوانان پسر را بتوانیم راه‌اندازی کنیم.

وی ضمن توصیه به خانواده‌ها گفت: با توجه به این‌که دوره آخرالزمان دوره شبهات است و انحرافات بسیار زیاد خواهد بود باید بتوانیم بچه‌هایی سالم تحویل جامعه بدهیم و بچه‌های خردسال را از دام شیطان و هجوم فرهنگی حفظ کنیم.

زینب اسدی در پایان گفت: ما باید خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنیم و این نورانیت را ما پدرها و مادرها باید رواج دهیم و از خردسالی بچه‌هایمان را با قرآن آشنا کنیم تا بیمه قرآن شوند و راه سعادت را طی کنند.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار