موسسه ملی آمار ایتالیا اعلام کرد در سال 2016 بیش از 25 هزار آواره زیر هجده سال بدون همراه وارد ایتالیا شده و بیش از 6 هزار نفر از آنها مفقود شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گزارش پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان ایتال پرس، در سال 2016 میلادی بیش از بیست و پنج هزار آواره زیر هجده سال بدون همراه از طریق دریا وارد ایتالیا شدند که تعداد شش هزار و پانصد و شصت و یک نفر از آنها مفقود شده اند.

در گزارشی که به مجلس نمایندگان ایتالیا ارائه شد، در سال 2016 میلادی بیست و پنج هزار و هشتصد و چهل و شش آواره زیر هجده سال بدون همراه، با هدف فرار از جنگ و فقر و با پذیرفتن شرایط خطر مسافرت، وارد ایتالیا شدند.

در این گزارش آمده است: دلایل زیادی برای ترک خانواده توسط یک فرد زیر هجده سال دختر یا پسر و زندگی نکردن با آن وجود دارد. چرا که خانواده، دیگر توانایی تضمین مراقبت های لازم از فرزندان را، حتی بطور موقت ندارد.

این پایگاه اینترنتی نوشت، موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در گزارشی اعلام کرد‌ در سال 2015 میلادی یک میلیون و صد هزار نفر از افراد زیر هجده سال در ایتالیا، در فقر مطلق زندگی می کردند.

سازمان نجات کودکان ایتالیا نیز در آستانه روز جهانی پناهندگان، در گزارشی اعلام کرد در فاصله سال های 2011 تا سال 2016 میلادی، یعنی دوره وقوع انقلاب در کشورهای عرب زبان، تعداد افراد زیر هجده سال خارجی که به تنهایی و بدون همراه به سواحل ایتالیا رسیده اند، سه برابر شده است.

بر همین اساس، در فاصله ژانویه سال 2011 تا دسامبر سال 2016 میلادی، شصت و دو هزار و ششصد و هفتاد و دو آواره زیر هجده سال وارد ایتالیا شده است. اغلب این افراد، دارای تابعیت هایی از کشورهای اریتره، مصر، ‌گامبیا، سومالی، نیجریه و سوریه بودند. هشتاد و یک درصد از این افراد، شانزده تا هجده سال سن داشتند. اما در سال های اخیر، تعداد حضور افراد خارجی تا سن چهارده سال در ایتالیا،‌ بطور قابل توجهی افزایش یافته است. بطوریکه تعداد آنها از ششصد و نود و هشت نفر در سال 2012 میلادی به دو هزار و پنجاه نفر در سال 2016 میلادی افزایش یافته است.

از نظر جنسیت نیز تعداد کل دخترهای خارجی زیر هجده سالی که در ایتالیا پذیرش شده اند، در فاصله سال های 2012 تا 2016 میلادی چهار برابر شده و از چهارصد و چهل نفر به هزار و هشتصد و سی و دو نفر افزایش یافته است. براساس آمارهای منتشر شده در پایان سال 2016 میلادی، تعداد شش هزار و پانصد و شصت و یک آواره بدون همراه زیر هجده سال نیز مفقود شده اند. اغلب این افراد دارای تابعیت کشورهای اریتره، سومالی و مصر بودند. در سال 2016 میلادی، کارگزاران سازمان نجات کودکان در ایتالیا، فقط در شهر رم (پایتخت ایتالیا) دو هزار و چهارصد و هفتاد و یک فرد در فاصله سنی ده تا هفده سال در حال انتقال به شمال این کشور را شناسایی کردند.

اغلب افراد زیر هجده سالی که به تنهایی و بدون همراه وارد ایتالیا می شوند، به مناطق جنوبی این کشور وارد می شوند. در سال 2016 میلادی، هفده هزار و صد و هفتاد و هفت نفر از آنها وارد جزیره سیسیل، چهار هزار و هفتصد و پنجاه و دو نفر وارد بندر کالابریا، هزار و هشتصد و چهل و یک نفر وارد پولیا، هزار و هشتصد نفر وارد ساردنیا و دویست و هفتاد و شش نفر وارد استان کامپانیا شدند.

سازمان نجات کودکان ایتالیا در ادامه گزارش خود اعلام کرد اغلب افراد زیر هجده سالی که به تنهایی و بدون همراه به ایتالیا می رسند، قصد ماندن در این کشور را دارند. در سال 2016 میلادی ایتالیا پس از آلمان، دومین کشور از نظر درخواست پناهندگی، بود. در این سال، شش هزار و بیست درخواست پناهندگی توسط این افراد برای ماندن در ایتالیا ثبت شد که در مقایسه با سال 2015 میلادی پنجاه درصد به میزان آن افزوده شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار