نگهداری گوشت در پیش سرد کن کشتارگاه دام شهرستان های کرمان ،بم و بخش ماهان خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو مشاهده نشده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، دکتر مینا قاضی زاده رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی ضمن تاکید بر رعایت جدی نکات ایمنی فردی و استفاده از لوازم حفاظت شخصی در کشتارگاه ها گفت: بازرسین بهداشتی گوشت در کشتارگاه ها در خط مقدم ابتلا و پیشگیری بیماری تب کریمه کنگو هستند.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی ضمن ارج نهادن به زحمات ارزشمند دامپزشکان و بازرسین بهداشتی گوشت کشتارگاه های دام استان تاکیدنمود با تلاش بازرسین جان بر کف دامپزشکی جهت سلامت گوشت مصرفی هم استانی های عزیز و همچنین نگهداری گوشت در پیش سرد کن کشتارگاه دام شهرستان های کرمان ،بم و بخش ماهان خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو مشاهده نشده است .
وی افزود:در سایر شهرستان ها نیز تامین پیش سرد جهت نگهداری گوشت در کشتارگاه ها در حال پیگیری است که مستلزم همکاری شهرداری های استان می باشد .
دکتر مینا قاضی زاده کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه را یکی از عوامل مهم تهدید سلامت عمومی جامعه بر شمرد و تاکید کرد این موضوع مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی تخلف قانونی محسوب شده وبا دستور قضایی با متخلفین برخوردقانونی صورت میگیرد.
وی در ادامه از مصرف کنندگان خواست صرفا گوشت را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و در هنگام خرید به مهر و برچسب آن توجه نموده و گوشت را بمدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس اقدام به آماده سازی (ترجیحا با دستکش)نمایند.
 شماره تلفن 1512 آماده پاسخگویی به سوالات و گزارش تخلفات در خصوص دامپزشکی می باشد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار