امروزه تلفن همراه جز جدانشدنی زندگی مدرن شده اما جاللب است بدانید که این تکنولوژی خطرات زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

 به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوشی های هوشمند امروزه با زندگی هر فردی عجین شده و جز جدایی ناپذیر آن است تا جایی که برخی افراد به حدی به آن وابسته شده اند که حتی تلفن همراه را با خود به رختخواب می برند و صبح اولین کاری که می کنند چک کردن تلفن های همراه است.
گوشی های هوشمند به خصوص نوع لمسی منجر به اختلالاتی در حرکات و فعالیت مغز می شوند وابستگی بیش از حد برخی افراد به تلفن های همراه موجب شده محققان و دانشمندان پزشکی تاثیر استفاده از تلفن همراه بر سلامتی و مغز بدن را مورد بررسی قرار دهند.

محققان بعد از مطالعه های بسیار دقیق در یافتند که استفاده از گوشی های هوشمند و لمسی به دفعات زیاد در طول شبانه روز منجر به آسیب به مغز می شود و به گفته ی آنها بین مواجهه با نور شبانه، بی خوابی و سرطان پستان و پروستات ارتباط وجود دارد.

علاوه بر این خطر ابتلا به کاتاراکت(آب مروارید)و اختلال دید، چاقی، اختلال یادگیری، افسردگی و بر هم خوردن قدرت حافظه همه ثمره استفاده از گوشی های هوشمند و نور آبی آن است.

هشدار؛ سرطان پرستان و سینه ارمغان گوشی های هوشمند/ بلاهایی که با تلفن همراه سرمان می آید / تلفن های همراهی که بلای جانتان می شوند+ گوشی های هوشمندی که سرطان و آب مروارید را به جانتان می اندازند/ مراقب خطراتی که تلفن همراه به دنبال دارد باشید + اینفوگرافیک

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه عرب
۱۶:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
خوب بود
آخرین اخبار