تبریز؛

ایجاد اتاق فکر کارآفرینی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی

اتاق فکر کارآفرینی مرکز آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با حضور جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شهاب الدین بی مقدار نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه اتاق فکر کارآفرینی گفت: هدف از ایجاد اتاق فکر کارآفرینی، توسعه اشتغال و کارآفرینی است.

وی خاطر نشان کرد: در آذربایجان شرقی، جوانان فارغ التحصیل، نخبه و توانمند بی شماری داریم که دارای اختراعات زیادی هستند ولی به دلیل عدم آگاهی از قوانین و نبود توان مالی نتوانسته اند اختراعات خود را تجاری سازی کنند.

بی مقدار افزود: ما در اتاق فکر کارآفرینی با شناسایی و کشف استعدادها می توانیم گام های ارزشمندی در راستای کارآفرینی و اشتغال جوانان توانمند استان برداریم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به برگزاری همایش های کارآفرینی با موضوعات آی تی و آی سی تی اشاره کرد و افزود: هدف این است که تبریز را به عنوان مرکز آموزش آی تی و آی سی تی در منطقه شمالغرب تبدیل کنیم.

بی مقدار با اشاره به اخذ تسهیلات لازم برای ایجاد کارآفرینی و کارآفرینان گفت: ما تمام تلاش خود را برای اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی و توسعه نوآوری کارآفرینان، برای همراهی با کارآفرینان استان انجام می دهیم.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی و سایت اتاق فکر ویژه کارآفرینان را ضروری دانست و افزود: با شناسایی و کشف نیروهای کارآمد و متخصص، ایجاد بانک اطلاعاتی کارآفرینان و با حمایت های حقوقی و قانونی در حوزه های مختلف کارآفرینی می توانیم کارآفرینان را در راستای تولید اشتغال و بازارکار هدایت نماییم.

محمد حسین فرهنگی دیگر نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: حوزه کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای در مقاطع مختلف و در سال های محتلف در کمیسیون های مجلس مطرح و در مواردی نهایی شده است.

وی با اشاره به صندوق حمایت از صنایع دستی و صنایع کوچک، افزود: باید از ظرفیت های حوزه صنایع در استان در راستای اشتغالزایی بیشتر استفاده شود.

فرهنگی به قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در مجلس شورای اسلامی پیش بینی های خوبی در راستای حمایت از تولید صورت گرفته و تصمیمات مهمی اتخاد شده است.

وی، صنعت معدن و فرش استان را به عنوان سکوی پرتاب استان عنوان کرد و اختصاص سهم 55 درصدی به بخش تولید را از اهمیت این بخش برشمرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز هدف از ایجاد اتاق فکر کارآفرینی را، شناسایی، آموزش، هدایت و راهنمایی کارآفرینان استان عنوان کرد و گفت: در این اتاق فکر می توانیم کارآفرینان را از منظر ظرفیت های حقوقی و قانونی و توسعه مشاغل خانگی در راستای ایجاد اشتغال توانمند سازیم.

یعقوب نماینده، اتاق فکر کارآفرینان و نمایندگان مجلس را حلقه مفقوده بین آموزش و تولید دانست و اظهار امیدواری کرد: با تداوم آن گام های ارزشمندی در راستای کارآفرینی و اشتغال در استان برداشته شود.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.