مدیر کل زندان‌های فارس از طبقه بندی زندانیان استان براساس نوع جرم،سن و سابقه خبر داد.

 گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حشمت‌الله حیات‌الغیب مدیرکل زندان‌های فارس اعلام کرد: علی رغم مشکلات مختلف از جمله نداشتن فضای فیزیکی کافی در زندان ها، طبقه بندی زندانیان به طور علمی در حال انجام است و ‌فضای زندان های استان فارس براساس نوع جرم، سن و سابقه زندانیان طبقه بندی شده است.


حیات‌الغیب افزود: زندانیان مواد مخدر در مجتمع حرفه ‌آموزی و کاردرمانی، زندانیان بزه کار زیر 17 سال در کانون اصلاح و تربیت و مابقی جرائم در زندان عادل‌آباد و بازداشتگاه مرکزی شیراز و زندانیان نظامی در زندان شماره 2 این شهر دوره محکومیت خود را می گذرانند.


وی با اشاره با اجرای اقدامات عمرانی ،افزودن 30 هزار مترمربع به فضای زندان‌ها در فارس را از این اقدامات اعلام کرده و ادامه داد: در این زمینه 100 هزار متر مربع فضای زندان‌ها در فارس مرمت شده است.


مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: با اینکه با اجرای برنامه‌های اصلاحی، مشکلات فیزیکی زندان‌ها حل شده است، براساس برنامه توسعه ششم باید 20 زندان کشور از شهرها خارج شود که زندان عادل‌آباد شیراز نیز یکی از همین زندان‌هاست و به این منظور زمینی با وسعت 200 هکتار در شرق شیراز و محدوده نیروگاه سیکل‌ ترکیبی در ظفرآباد در نظر گرفته شده که اگر بودجه آن تامین شود،ساختمان زندان 10 هزارنفری در آن احداث می‌شود.


وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی برای اصلاح و تربیت زندانیان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مسابقه کتابخوانی رضوی با همکاری نهاد کتابخانه عمومی استان در زندان های تابعه و اداره کل برگزار می شود که انتظار می رود بیش از 20درصد از زندانیان و کارکنان در این مسابقه شرکت کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار