رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: سرکوب نقد و بستن راه انتقاد با ابزار عوام گرایانه کاری سخیف بوده که خطری جدی برای نظام سلامت محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت باید بیشترین انطباق را با قانون برنامه ششم توسعه داشته باشدعباس آقازاده مسرور رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه بزرگترین اقدام اجتماعی دولت تدبیر و امید در کشور طرح تحول سلامت بود؛ اظهار کرد : بعد ازگذشت 2سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت، در جلسات و سمینار های مختلف نقد جنبه هایی از این طرح آغاز و مشکل از جایی شروع شد که ما خودمان با ابزاری که نقدش می کردیم دیگران را بکوبیم یعنی اگر کسی طرح تحول را نقد و به وزیر بهداشت انتقاد کرد نباید گفت که مردم راضی هستند؛ پس شما چه می گویید؟

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: این استنباط که گفته شود هر کاری در این جهت انجام شده ؛ کاملا درست بوده ؛ اشتباه است و این پدیده که اگر مشتری راضی بود به معنای آن است که روش در پیش گرفته شده هیچ نقصی ندارد ؛ کاملا اشتباه است.

به گفته وی باید برای انجام هر کاری متد لازم و بهترین راه را انتخاب کنیم و سرکوب نقد و بستن راه انتقاد با ابزار عوام گرایانه کاری سخیف است و خطر امروز نظام سلامت محسوب می شود .

آقازاده مسرور  ادامه داد : اگر دفاع کردیم از این که باید در عرصه سلامت بودجه بیشتری صرف شود امروز هشدار می دهیم که این هزینه کرد نباید عاملی برای جلوگیری از اظهار نظرها باشد .

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه دولت آینده باید در عرصه بهداشت و درمان وزیری را انتخاب کند که بیشترین انطباق را با قانون برنامه ششم توسعه داشته باشد ؛ اظهار کرد : وزیر بهداشت که در راس وزارتخانه قرار می گیرد باید در راه ایجاد ساختارهای اساسی قانون برنامه ششم در عرصه سلامت مانند نظام ارجاع و پزشک خانواده و کاستن از هزینه های غیر ضروری دارو و تجهیزات و حتی کاستن از هزینه های غیرضروری مراجعات مردم به بیمارستان های خصوصی حمایت کند.

وی بیان کرد: برخی از همکاران در دفاع از وزارت بهداشت و درمان به این ابزار متوسل می شوند که چون هزینه های مردم کاسته شده کسی نباید انتقادی از طرح تحول داشته باشد در حالی که این طرح نیازمند اصلاحات است و یکی از راه های کاهش هزینه از جیب بیماران کاهش پرداخت ها به پزشکان بوده است  و هنوز بسیاری از پزشکان معوقات خود را از طرح تحول دریافت نکرده اند اما با این وجود ذره ای از خدمت رسانی به بیماران دریغ نکرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار