با صدور نامه‌ای؛

20 نماینده مجلس خواستار اعمال ماده 236 در مورد تصمیم وزارت علوم برای تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور شدند

۲۰ نماینده مجلس در نامه‌ای خواستار اعمال ماده۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی تصمیم وزارت علوم در مورد تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور شدند.

نامه ۲۰ نماینده مجلس در مورد تصمیم وزارت علوم برای تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نوربه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 20 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار اعمال ماده236 آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی کم و کیف و چرایی تصمیم وزارت علوم در مورد تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور شدند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

«هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم با احترام

نظر به التهابات به وجود آمده در جامعه به ویژه جامعه علمی و نخبگان درخصوص تصمیم وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برای تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور و گسترش شایعات مختلف مثل زد و بندهای مالی پشت صحنه این تصمیم و همچنین مراجعات متعدد برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه مذکور، ما امضاکنندگان تقاضای اعمال ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس را برای بررسی کم و کیف و چرایی تصمیم وزارت علوم داریم. »

 ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید: هر گاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

 نامه نمایندگان درباره تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار