اوسط‌ هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

50 تیم برای رفع خسارت‌های بارندگی به ایرانشهر اعزام شدند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 50 تیم از سوی هلال احمر و سایر نهادها بعد از بارندگی ایرانشهر به این منطقه اعزام شده‌اند.

اوسط هاشمی"علی اوسط هاشمی" استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برخی اخبار مبنی بر هجوم عقرب‌ها به استان و فوت چند نفر بر اثر عقرب گزیدگی، اظهار داشت: این مساله صحت ندارد و هیچ موردی از عقرب گزیدگی نداشتیم.

وی با اشاره به بارندگی اخیر ایرانشهر، اضافه کرد: طی دو روز گذشته بارندگی 40 میلی‌متر در ایرانشهر داشتیم سپس بعد از آن بادی با سرعت 109 کیلومتر بر ساعت وزید که تعدادی از درختان را قطع کرده و به شبکه برقی شهرستان آسیب رسانده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بخشی از منازل و مغازه‌های مردم آب گرفتگی دارند که 50 تیم از نهادهایی همچون هلال احمر و دیگر ارگان‌ها  به منطقه اعزام شده‌اند تا آسیب‌ها را برطرف و به مردم کمک رسانی کنند.

اوسط هاشمی درباره وضعیت آب و هوای سیستان و بلوچستان، گفت: در شمال استان گرد و غبار دوره‌ای 140 روزه، در جنوب استان هم مقطعی و در منطقه سیستان تقریبا پایدار بوده و تحمل کردن این شرایط آب و هوایی برای مردم بسیار دشوار است.

وی تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه مطالعات روی کانو‌های طوفان شن، مدیریت منابع آب،  آبیاری تحت فشار و ایجاد بیمارستان تنفسی انجام شده است، هفته گذشته هم تفاهم نامه‌ای میان دستگاه‌های مسئول شکل گرفت تا بتوانند به صورت بخشی و فرابخشی کارهایی را آغاز کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همایش بین‌المللی اخیر تهران می‌تواند حرکت‌های را با بهره‌مندی از همکاری‌های منطقه‌ای شکل بدهد مسئله محیط زیست و گرد و غبار چیزی نیست که کشورها به راحتی از آن عبور کنند، چرا که منافع آینده خودشان را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/

هجوم عقرب‌ها به سیستان و بلوچستان صحت ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار