شیراز؛

حمل و نقل، درمان و مسکن از مهمترین مشکلات جانبازان

در نشست کارگروه رفع موانع جانبازان استان فارس، مسائل و مشکلات معلولان بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالحسین نعمت الهی رئیس هیئت مدیره جانبازان قطع نخاعی فارس در نخستین نشست اعضای کارگروه رفع موانع ومشکلات جانبازان در شیراز گفت: عده زیادی از جانبازان با مشکلات جسمی فراوانی روبرو هستند و خانواده‌ها دیگر توان نگهداری از آن‌ها را ندارند.


عبدالحسین نعمت الهی ایجاد اقامتگاه و مرکز درمانی برای جانبازان نخاعی را از مهم‌ترین دغدغه‌های این افراد دانست وافزود: مرکز توان بخشی سلمان از لحاظ ظرفیت و نگهداری پاسخ گوی نیاز آن‌ها نیست.


محمد جعفری مدیر عامل انجمن جانبازان قطع نخاعی فارس با اشاره به موفقیت جانباران در کسب مدارج تحصیلی ، گفت: از آن جا که برخی از جانبازان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کرده و به مدارج عالی علمی دست یافته اند باوجود توانمندی وتخصص متاسفانه در هیچ جایگاه مدیریتی استان قرار نگرفته اند که امیدواریم مسئولان ارشد فارس نسبت به این موضوع عنایت و توجه بیشتری نشان دهند.


حاجی پور مدیر عامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس هم بابیان اینکه فارس در دوران دفاع مقدس ۵ هزار جانباز شیمیایی تقدیم نظام مقدس کرده است، اظهار داشت: جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان، مظلوم‌ترین جانبازان هستند وعده زیادی ازاین جانبازان ۳۰ سال است که با مشکلات حاد تنفسی دست و پنجه نرم می‌کنند با این وجود بیمارستان‌های خصوصی و بیمه ایران برای بستری و تامین دارو با آن‌ها همکاری لازم را ندارند و این موضوع، مشکلات آن‌ها را چندین برابر کرده است.


در ادامه استاندار ضمن قدردانی از جانبازان وایثارگران گفت: جانبازان حق بزرگی به گردن ملت دارند و کار آن‌ها دشوارتر از کار شهداست و ارزش کار همسران جانبازان هم کمتر از کار آن‌ها نیست.


سید محمدعلی افشانی بابیان اینکه پیگیری امور و مسائل جانبازان یکی از اولویت‌ها و اصلی‌ترین وظایف مدیران و مسئولان است، بیان کرد: با توجه به جلسات متعددی که تا کنون با جانبازان قطع نخاعی و شیمیایی استان داشته ایم مقرر شد برای رفع مشکلات این بزرگواران، کارگروهی با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی تشکیل و پیگیری و رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار این کارگروه قرار گیرد.


در پایان این جلسه مقرر شد برای رفع مشکلات درمانی وبیمه‌ای جانبازان تفاهم نامه‌ای میان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بیمه ایران منعقد شود همچنین در زمینه اشتغال نیز مدیران دستگاههای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مکلف شدند تا طرح هایی که جانبازان به این ادارات ارائه می‌کنند در اولویت پیگیری‌های خود قرار دهند.
انتهای پیام/ر

اقدام دستگاه های ذی ربط برای حل مشکلات درمانی جانبازان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار