مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ایجاد تحرک و جنبش در حوزه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از برنامه‌های راهبردی این سازمان و شرکت‌های استانی در سطح کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درجمع کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه امسال ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از برنامه‌های راهبردی دولت است، گفت: در این زمینه باید با انسجام فعالیت‌ها و پویایی در امور با تعامل با سایر قوا و استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف اقدام کرد.


وی افزود: شناسایی و فعال کردن ظرفیت اشتغال روستا‌ها در حوزه صنایع کوچک از دیگر ماموریت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال جاری است.


یزدانی بیان کرد: باید برای اشتغال در روستا‌ها متناسب با ظرفیت و توانمندی‌های آن منطقه طرح هایی از جمله ایجاد و تقویت نواحی روستایی و ایجاد کارگاه‌ها و مجتمع‌های صنفی، عملیاتی شود.


وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۶ درصد از صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد، ادامه داد: در دولت دوازدهم اختیارات سازمان درحوزه‌های حمایتی وحاکمیتی صنایع کوچک ارتقا و افزایش خواهد یافت.


یزدانی اظهار داشت: پارسال قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی کشور ۲۰ درصد افزایش داشته است و با تداوم برنامه‌های دولت، امسال در مسیر توسعه و ایجاد نشاط و شادابی حرکت خواهیم کرد.


وی گفت: از مهمترین برنامه‌های مهم بخش صنایع کوچک، ارائه اموزش‌های رایگان، تقویت خوشه‌های کسب و کار و کنسرسیوم‌های صادراتی و اجرای طرح‌های ارتقای توان صادراتی واحد‌ها است.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:حمایت از راه اندازی و ایجاد مراکز فروش محصولات صنایع کوچک در کشورهای هدف صادراتی را از دیگر برنامه هایی اعلام کرد که امسال انجام خواهد شد.


یزدانی افزود: در این زمینه مرکز نمایشگاهی در پکن چین در اوایل مرداد امسال افتتاح می‌شود.
انتهای پیام/ر


بیش از ۹۶ درصد از صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار