کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:مصرف نمک را کاهش دهید و از مصرف نمک دریا بپرهیزید.

از مصرف نمک دریا بپرهیزیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مریم قیاسی ،کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نمک دریا به نمک حاصل از تبخیر آب دریا گفته می‌شود. این نمک، تصفیه نشده و دارای انواع ناخالصی‌ها ازجمله فلزات سنگین است که خطر سرطان‌زایی آنها به اثبات رسیده است.

 وی با اشاره به اینکه نمک دریا علاوه بر ناخالصی، میزان ید آن کم یا حتی فاقد آن است افزود: مصرف این نمک نیاز روزانه بدن به ید را تأمین نمی‌کند.

 قیاسی بیان کرد: هر چند نمک دریا حاوی مواد معدنی ازجمله فلوئور و پتاسیم است اما با توجه به اینکه در مصرف مقادیر زیاد آن، این املاح تأمین می‌شوند، این ویژگی نمک دریا بسیار کم اهمیت بوده و ارزش کاربری ندارد.

   وی اظهار داشت: باتوجه به مطالب یاد شده تاکنون هیچ گونه مجوزی برای این محصول در وزارت بهداشت صادر نشده است و از همشهریان عزیر خواهشمند است علاوه بر کاهش مصرف روزانه نمک ، از خرید هر گونه نمک با عنوان نمک دریایی جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام/ ش

مصرف نمک دریا ،ممنوع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.