حجت‌الاسلام امیرگان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ریشه درگیری‌های میانمار اعتقادی نیست

کارشناس ارشد ادیان شرق و امور شبه قاره هند گفت: ریشه درگیری‌های میانمار اعتقادی نیست و دولت مرکزی سبب اختلافات است.

ریشه درگیری‌های میانمار اعتقادی نیستحجت‌الاسلام امیر امیرگان کارشناس ارشد ادیان شرق و امور شبه قاره هند در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه درگیری‌های میانمار یک مسئله دشوار سیاسی و منطقه‌ای است، اظهار داشت: برخی اخبار و گزارش‌ها حاکی از این است که اختلافات دینی میان بودایی‌ها و مسلمانان سبب مناقشات اخیر شده است و این موضوع صحت ندارد.

کارشناس ارشد ادیان شرق و امور شبه قاره هند با بیان اینکه در طول تاریخ هیچ برخورد خشونت آمیزی بین مسلمانان با ادیان دیگر دیده نشده است، گفت: اصل اساسی در پیروان بودایسم عدم خشونت است که این مسئله در تاریخ و در دیدگاه‌های این مکتب آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیرگان بیان کرد: دلیل اصلی آتش افروزی میان مسلمانان و بوداییان قدرت طلبی کشورهای غربی و حمایت آن‌ها از دولت میانمار است.


وی با تأکید بر اینکه دولت میانمار از اعطای حقوق شهروندی به مسلمانان ایالت روهینگا خودداری می‌کند و منجر به عدم برخورداری آن‌ها از حقوق اولیه شان می‌شود، گفت:  محرومیت‌های حاصله باعث عصبانیت و واکنش‌های تند به ویژه در میان جوانان شده و درگیری‌های قومیتی را به بار آورده است.


پژوهشگر حوزه ادیان شرق افزود: درگیری‌های میانمار اعتقادی و مذهبی نیست و دولت مرکزی مورد حمایت غرب و آمریکا، موجب این اختلافات است.


حجت الاسلام امیرگان تأکیدکرد: دولت میانمار به دلیل عدم اعطای حقوق شهروندی و همچنین سازمان‌های بین‌المللی به علت حمایت از دولت مرکزی میانمار و بررسی نکردن مشکلات موجود باید پاسخگو باشند.


کارشناس ارشد ادیان شرق و امور شبه قاره هند، خاطرنشان کرد: دولت‌های غربی در منطقه شرق آسیا که خواستگاه بسیاری از ادیان است در پی آتش افروزی هستند.

انتهای پیام/

آتش‌افروزی دولت‌های غربی در منطقه شرق آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار