رئیس شبکه دامپزشکی فردوس علت اصلی گرانی گوشت قرمز در این شهرستان را کمبود دام زنده اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ذوالفقاری رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از صدور مجوز واردات دام زنده از استان‌های مجاور به فردوس خبر داد و گفت: این کار با هدف تعدیل قیمت گوشت قرمز انجام شده است.


وی افزود : خشکسالی‌های پی‌درپی، صادرات دام و هزینه‌های بالای نگهداری دام از دیگر عوامل گرانی قیمت گوشت قرمز است.


ذوالفقاری گفت : در جلسه‌ای با حضور مسئولان ذیربط برای متعادل کردن قیمت گوشت قرمز در بازار مقرر شد واردات دام از استان‌های مجاور و کشور افغانستان انجام شود که این موضوع از طریق استان نیز به طور جد در حال پیگیری است.


رئیس شبکه دامپزشکی فردوس افزود: روزانه حداقل 350 کیلوگرم گوشت قرمز از کشتارگاه فردوس و با نظارت مأمورین این شبکه وارد بازار مصرف می‌شود.


وی از مردم خواست برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از خرید گوشت گرم که برخی قصابی‌ها به صورت غیرمجاز عرضه می‌کنند خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.


دوالفقاری افزود: در سه ماهه اول سال جاری 787 مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط ماموران شبکه دامپزشکی فردوس انجام شده که 37 مورد منجر به کشف موارد غیر بهداشتی شده است. 345 کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی شامل دام سبک و سنگین، طیور و آلایش خوراکی دام و طیور ضبط و معدوم شده است.
انتهای پیام/ک


صدور مجوز واردات دام زنده از استان‌های مجاور به فردوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.