مرعشی خبر داد

28 زائر ایرانی در حج تمتع 94 بر اثر بیماری فوت شدند/ کنسول‌گری وظیفه انتقال اجساد زائران فوت شده را بر عهده دارد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: در حج تمتع سال 94 به غیر از شهدای فاجعه منا و سقوط جرثقیل، 28 نفر از زائرین بر اثر بیماری فوت شدند.

28 زائر ایرانی در حج تمتع 94 بر اثر بیماری فوت شدند/ کنسول‌گری وظیفه انتقال اجساد زائران فوت شده را بر عهده داردبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت:‌ همه ساله قبل از اعزام زائران به حج تمتع، معاینات برای صحت سلامت زائران انجام شده و تمامی پرونده‌های پزشکی افراد توسط پزشکان متخصص بررسی می‌َشود؛ با این حال هر ساله بین ۳۰ تا ۳۵ نفر از حجاج بر اثر بیماری فوت می‌شوند.

وی افزود: در آخرین حج تمتع فارغ از شهدای منا و سقوط جرثقیل، ۲۸ نفر بر اثر بیماری فوت شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۹۰ نفر از متقاضیان شرکت در حج تمتع ۹۶ به علت عدم توانایی در انجام اعمال حج نسبت به حضور در این مراسم رد صلاحیت شده‌اند.

وی عنوان کرد:‌بر اساس دستورالعمل‌های ارائه شده به پزشکان سازمان حج وزیارت از حضور بیماران مبتلا به سرطان‌های پیشرفته، مشکلات قلبی، ریوی، کبدی، اعصاب و روان، معتاد و افراد فلج و زنان حامله در ایام حج جلوگیری می‌شود؛ البته سرویس‌های ویژه پزشکان برای بیماران دیابتی، قلبی و افرادی که در گذشته سابقه عمل جراحی داشته‌اند، در نظر گرفته شده است.

مرعشی در پایان یادآور شد: وظیفه انتقال اجساد زائران فوت شده بر اثر بیماری در ایام حج بر عهده کنسول‌گری ایران است؛ بنابراین از خانواده زائران تقاضا می‌شود در صورت بروز بیماری و فوت زائر خود، به کنسول‌گری‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/

28 زائر بر اثر بیماری در حج تمتع 94 فوت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار